لزوم برقراری تعادل بین بهبود ایمنی راه‌ها و نرخ تولید خودرو

یکشنبه 20 آبان 97 ساعت 10:29
لزوم برقراری تعادل بین بهبود ایمنی راه‌ها و نرخ تولید خودرو

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ایمنی راه‌های ایران با شیب کم بهبود می‌یابد ولی افزایش تولید وسایل نقلیه و ترافیک در کشور شیب بیشتری دارد و باید بین آنها تعادل برقرار شود.

مهران قربانی افزود: از سال ۱۳۸۶ در ۱۰ سال میزان تلفات رانندگی در ایران از ۲۷ هزار به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت ولی نسبت به این حالت، با افزایش رقت و آمد وسایل نقلیه در محورهای درون و برون شهری روبروییم.

قربانی ادامه داد: امسال میزان تلفات رانندگی در مقایسه با پارسال با یک شیب کم ۱.۷ درصد افزایش یافته است و به احتمال زیاد روند آن با شیب ملایم صعودی خواهد بود.

نماینده تام الاختیار رییس سازمان راهداری در امور ایمنی حمل و نقل جاده‌ای گفت: اقدام‌ها برای بعتر شدن ایمنی راه‌های کشور به مرحله سختی رسیده و برای ارتقا آن به اعتبارات مناسب و قدم‌های جدیدی نیاز است که با عملکرد ما در این بخش نسبت به دهه پیش تفاوت زیادی دارد.

قربانی اضافه کرد: برای مقابله با کاهش تلفات رانندگی در ایران باید منابع پایداری در دست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار گیرد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است ولی همیشه ملاحظات اقتصادی بر مسائل ایمنی راه‌ها می‌چربد.

تا زمانی که منابع پایداری برای بهبود ایمنی راه‌های کشور اختصاص نیابد، تلفات رانندگی روند افزایش تا ۵ درصدی را تجربه می‌کند.

به گفته او، هوشمندسازی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های کشور یکی از پروژه‌های مهم برای ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است ولی هزینه نصب یک دستگاه دوربین کنترل سرعت نزدیک به یک میلیارد تومان رسیده است و برای نگهداری آن هم باید سالیانه ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شود.

پارسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو سواری و وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس در کشور تولید شد.

میزان تولید انواع خودرو سواری در پنج ماهه نخست امسال ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه بود.

همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه وانت، یک هزار و ۸۸۴ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، پنج هزار و ۵۰۲ دستگاه کامیون کشنده، ۱۰۹ دستگاه کمباین و پنج هزار و ۹۰۷ دستگاه تراکتور در کشور تولید شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar