لزوم تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو

چهارشنبه 2 بهمن 98 ساعت 10:45
لزوم تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو

یک عضو اتاق بازرگانی تهران عقیده دارد همان‌طور که در خیلی از کشورهای توسعه یافته شرایط برای خرید خودروهای قسطی فراهم شده، در ایران هم این بازار باید گسترش یابد.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: در خیلی از کشورهای دنیا برای فروش محصولاتی مانند خودرو از درآمدهای آینده افراد استفاده می‌شود به این ترتیب که با فروش لیزینگ و اقساطی خودرو فرد می‌تواند با منابع اعتباری محدودتر، محصول مدنظر خود را خریداری کند.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن چنین شیوه‌ای در ایران می‌توان انتظار داشت که اقشار کم‌درآمدتر بتوانند صاحب خودرو شوند و بازار هم از چنین گزینه‌هایی استفاده کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با ذکر این‌که برای توسعه بازار فروش اقساطی خودرو باید بعضی مقدمات فراهم شود، ادامه داد: یکی از آنها تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو است. در صورتی که سود فروش اقساطی کاهش یابد و مبلغ قسط‌ها پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت افزایش پیدا کند، قطعاً اقشار گوناگون مردم از این گزینه استفاده خواهند کرد.

نجفی‌منش تاکید کرد: در کنار آن بحث گسترش تولید خودرو هم اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر میزان تولید خودروها از میزان تقاضا کمتر بوده و تقریباً تولیدکنندگان داخلی هرچه تولید کرده‌اند از طرف مردم خریداری شده است.

به گفته وی، با بهبود شرایط زیرساختی خطوط تولید خودرو و البته تنوع‌بخشی به آنها می‌توان بازار این صنعت را گسترش داد و از طرف دیگر رضایت خریداران را هم تأمین کرد.

با وجود آنکه در سال‌های اخیر فروش اقساطی خودرو از طرف خودروسازان یا برخی شرکت‌های فعال در این حوزه اجرایی شده اما همچنان خرید و فروش نقدی اصلی‌ترین گزینه موجود در بازار ایران است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar