لغو تحریم ها ، باعث تحول در صنعت خودرو می شود.

شنبه 26 تیر 00 ساعت 10:00
لغو تحریم ها ، باعث تحول در صنعت خودرو می شود.

لغو تحریم علاوه بر ارتقای صنعت خودرو باعث ارتقای شرکت ها، سودآوری، سرمایه گذاری مشترک و لغو قیمت گذاری دستوری خواهد شد.

احمد نعمت بخش با اشاره به احتمال لغو تحریم ها گفت: با توجه به وابسته بودن کشور در تامین برخی قطعات خودرو، همانند بوردهای الکترونیکی، لغو تحریم ها تاثیر مثبت و قابل توجهی بر خرید قطعات مورد نیاز خودرو و کوتاه کردن دست دلالان خواهد داشت.

او به موضوع صادرات خودرو و رفع تحریم در بخش نقل و انتقال پول اشاره کرد و ادامه داد: با لغو تحریم ها، صادرات خودور به راحتی انجام و تحول اساسی بر قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده، ایجاد می شود.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران بیان کرد: با برداشته شدن تحریم ها، قراردادهای مربوط به صنعت خودرو فعال، خودروهای مشترک تولید، کسب رضایت مشتریان و همچنین زیان های ناشی از آن جبران خواهد شد.

نعمت بخش با اشاره به این موضوع که سهام خودروها در بخش قیمت گذاری داخلی با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است، بیان کرد: متاسفانه موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان های شدید در این صنعت و سهام آن شده به طوریکه زیان های انباشته دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه رفع موانع فوق نیازمند شهامت در مسوولان کشور است، گفت: با توجه به استراتژیک بودن صنعت خودور سازی، طی ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته ریالی سود به سهامداران خودرو پرداخت نشده و این درحالی است که در صنعت سیمان و یا دیگر صنایع  این موضوع کاملاً برعکس است.

نعمت بخش اظهار امیدواری کرد: دولت جدید و انتخاب کابینه شاید بتواند تا حدودی مشکلات مربوط به سهام خودروها و رفع قیمت گذاری دستوری را مرتفع کند. 

او تاثیر لغو تحریم ها بر صنعت خودرو را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: موضوع لغو تحریم ضمن ارتقای صنعت خودرو باعث ارتقای شرکت ها، سودآوری، سرمایه گذاری مشترک و لغو قیمت گذاری دستوری خواهد شد.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران در پایان گفتگو با سنا با بیان اینکه تحریم ها فشارهای سنگینی را بر صنایع مختلف مثل صنعت کشتیرانی و دیگر صنایع کشور وارد کرده است، گفت: چنانچه لغو تحریم ها اجرایی شود، هزینه ها کاهش و مصرف کنندگان سود و منفعت بسیاری خواهند برد.

سنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar