مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد

یکشنبه 29 اردیبهشت 98 ساعت 10:56
مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند.

زد فور کار: طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار نشست علنی صبح امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت و پس از تصویب مواد ۳ و ۴ این طرح، بهرام پارسایی که از طراحان اولیه این طرح بود، پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه این طرح را مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت: طبق آئین نامه طرح یک فوریتی باید ظرف ۴۵ روز به تصویب مجلس برسد یک فوریت این طرح دوم اردیبهشت سال پیش تصویب شده و این طرح ۱۳ ماه است بین مجلس و کمیسیون پاسکاری می‌شود.

وی با ذکر این که کمیسیون صنایع برای طرح پیشنهادات طراحان دعوتی از آنها نداشته است، اظهار کرد: آن‌ها تنها یک بار از من برای حضور در نشست کمیته دعوت کردند که پس از حضور من رئیس کمیته عمداً نشست را تشکیل نداد، متأسفانه علیرغم این که بخشی از اعضای کمیسیون صنایع از حقوق ملت دفاع می‌کند ولی بعضی دیگر از اعضا به نمایندگی از خودروسازان به دفاع از آنها می‌پردازد و طرح را از مسیر خود خارج کردند.

پارسایی ادامه داد: اگر این طرح ظرف ۴۵ روز به تصویب می‌رسید مطمئناً شاهد وضعیت نابسامان کنونی در بازار خودرو نبودیم ولی اکنون طرح از اهداف اصلی طراحان خارج شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به بازدید خود از یکی از خودروسازان گفت: یک خودروساز ۷۰ هزار خودرو را دپو کرده اما پول مردم دستش امانت است و خودروی مردم را تحویل نمی‌دهد در حالی که فروش فوری می‌گذارند.

وی در پایان گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی را به مشکلات بازار خودرو اضافه خواهد کرد.

نمایندگان مجلس در نهایت با ۹۸ رأی موافق و ۹۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar