محاکمه سه متهم پرونده لیزینگ خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 25 اردیبهشت 98 ساعت 15:23
محاکمه سه متهم پرونده لیزینگ خودرو

رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد.

زد فور کار: هادی هاشمیان در این خصوص اظهار کرد: بعد از مطالعه و بررسی پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای پرهام آزادشهر، دادسرای مرکز استان برای سه متهم این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور کیفرخواست صادر کرد.

هاشمیان افزود: از آن جا که پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می‌شود برای تعیین دادگاه رسیدگی این پرونده با معاون نخست قوه قضائیه نامه نگاری و درخواست کرده‌ایم در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشترشان گلستانی هستند پرونده پرهام در استان گلستان رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: پرونده پرهام نزدیک به سه هزار نفر شاکی دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفرشان گلستانی هستند و مبلغ کلاهبرداری بر اساس کارشناسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان است.

به گفته هاشمیان، شناسایی اموال متهمان و توقیف آن در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: پرونده پرهام آزادشهر از سال ۹۵ در دو شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان و شهرستان آزادشهر استان گلستان حدودا به طور همزمان تشکیل شد، ولی پرونده به طور یکجا در سیستان و بلوچستان و شهرستان سرباز رسیدگی شد.

هاشمیان ادامه داد: با طولانی شدن زمان رسیدگی پرونده و درخواست شاکیان گلستانی که بیشترین شاکیان این پرونده بودند ۶ ماه پیش برای ادامه رسیدگی با درخواست دادگستری گلستان و احاله دیوان عالی کشور به گلستان ارسال شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar