مردم چشم انتظار قیمت‌های جدید هستند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
مردم چشم انتظار قیمت‌های جدید هستند

فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه با وجود طرحهای فروش خودرو عملاً خودرویی به دست متقاضیان نرسیده وهمچنان بازار با کاهش عرضه مواجه هست از بازار داغ کلاهبرداری سایت‌های فروش خودرو و نوسانات قیمت با کاهش قیمت دلار سخن می‌گویند.

این روزها هر کس سری به بازار خرید و فروش خودرو می‌زند، با کسادی معاملات رو به رو شده و شاهد فروشندگان بسیاری است. جالب اینجاست خریداری در بازار نیست و هر روز فروشندگان با تغییرات قیمت دلار نرخهای جدیدی را برای خودروهای خود پیشنهاد می‌کنند اما عدم ثبات نرخ ارز عاملی شده تا معاملات قفل شود و کمتر کسی حاضر به خرید خودرو باشد.

فعالان بازار عقیده دارند طی دو ماهه گذشته خودروسازان دو طرح برای فروش محصولات خود رونمایی کردند تا شاید تقاضا در بازار مدیریت و عطش مردم برای خرید خودرو کاهش پیدا کند ولی قراردادهای روی کاغذ هم نتوانست گره‌ای از مشکلات بازار خودرو را باز کند و مردم همچنان چشم انتظار مدیریت قیمت‌ها و ساماندهی بازار خودروهستند.

طرح‌های فروش روی کاغذ و عطش بازار برای عرضه خودرو

محمدی یکی از فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه با وجود طرحهای فروش خودرو عملاً خودرویی به دست متقاضیان نرسیده وهمچنان بازار با کاهش عرضه مواجه هست می‌گوید: طی چند ماهه گذشته تأکیدات بسیاری بر تحویل فوری خودرو به شرکت‌ها مطرح شده ولی سیاست آنها برای افزایش قیمت‌ها و عدم عرضه خودرو موجب شده تا روند صعودی قیمتها ادامه داشته و بعضی از خودروها شاهد افزایش قیمت قابل توجهی باشند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه طی هفته گذشته کاهش قیمت ارز عاملی شد تا قیمت خودرو هم کاهش پیدا کند، افزود: همین مساله هم موجب رکود بیشتر بازار شده چون که مردم به شرط ثبات قیمت دلار به سمت خرید خودرو می‌روند که هنوز این موضوع اجرایی نشده و هر روز بازار شاهد نرخ جدیدی برای دلار است.

بازار داغ کلاهبرداری سایت‌های فروش خودرو

موتمنی رئیس انجمن نمایشگاه داران خودرو هم در همین راستا با اشاره به اینکه اوضاع نابسامان بازار خودرو عاملی شده تا فضا برای کلاهبرداری متعدد فروش خودرو محیا شود، گفت: در این سایت‌ها از تحویل فوری خودرو صحبت می‌شود در حالیکه عملاً خودرویی ندارند که به متقاضی تحویل دهند. بعضاً دیده شده مردم گول این سایت‌ها را خورده و پول‌هایی را به آنها پرداخت کرده‌اند غافل از اینکه هنوز دستشان به خودرو نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه اخطارهای گوناگونی مبنی بر عدم خرید مردم از سایتهای متفرقه فروش خودرو عنوان کرده‌ایم، گفت: متأسفانه عدم نظارت کافی به عملکرد این سایتها موجب شده تا همچنان مردم گمراه شده و مبالغی را به آنها پرداخت کنند.

بازار راکد خودرو در انتظار قیمت‌های جدید

رشیدی یکی دیگر از نمایشگاه‌داران خودرو هم با اعلام اینکه پیش از کاهش قیمت دلار تقاضا برای خرید خودرو در بازار به دلیل نوسانات قیمتی کاهش پیدا کرده بود افزود: کاهش قیمت دلار هم بر رکود بازار اضافه کرده است به طوری که همه منتظر ثبات نرخ ارز هستند و دست از خرید کشیده‌اند. البته اعلام قیمتهای جدید از طرف خودروسازان هم موجب رکود بیشتر بازار شده چون که خریداران نمی‌دانند در آخر خودرو را باید با چه قیمتی خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم این روزها خودرو نمی‌خرند، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و قیمت دلار هم کاهش یابد به طور حتم کاهش قیمت‌ها به سمت انواع خودروهای داخلی هم خواهد رفت علاوه بر این خودروهای وارداتی خریداری شده در گمرکات هم باید تحویل متقاضیان شود تا در ادامه آن تا اندازه‌ای ثبات به بازار خودرو برگردد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar