نحوه درخواست خدمات امدادی خودرو

چهارشنبه 28 آبان 99 ساعت 11:46
نحوه درخواست خدمات امدادی خودرو

امکان پیگیری خدمات ارائه‌ شده‌ توسط امدادگر تنها در صورت ثبت درخواست از طریق سامانه وجود خواهد داشت

درخواست خدمات امدادی از طریق اَپ‌های شرکت‌های امدادی خودروسازان و مراکز دارای مجوز مزایای بسیاری دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویض‌شده، تضمین خدمات ارائه‌ شده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی برای شکایات و رسیدگی به گزارش‌های مشتریان اشاره کرد. این در حالی‌ است که در صورت استفاده از امدادهای غیرمجاز و متفرقه، نه‌تنها ممکن است مشکل خودرو برطرف نشود، بلکه مرجع مشخصی برای پیگیری و شکایت و احقاق‌حقوق مشتری هم وجود ندارد.

سیدعباس‌ میرحسینی، مدیرعامل امداد خودرو ایران با اشاره به نیاز به اطلاع‌ رسانی هرچه بیشتر میان شهروندان در مورد نحوه درخواست خدمات امدادی گفت: «به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی امدادهای غیرمجاز، تمامی ناوگان امداد شرکت امدادخودرو ایران منقوش به دورنویسی مشخص با برچسب کد امدادگر و شماره‌تماس و مجهز به چراغ‌گردان هستند و پیش از رسیدن امدادگر، مشخصات خودرو امدادی و کد امدادگر از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال می‌شود.»

شرکت امداد خودرو ایران برای جلوگیری از ارائه خدمات غیراستاندارد توسط خودروهای امدادی متفرقه چه تمهیداتی را در نظر گرفته است؟

برای جلوگیری از صدمه‌ها و خطرات احتمالی ناشی‌از دریافت خدمات غیراستاندارد از امدادخودروهای متفرقه که گاه بدون داشتن اطلاعات کامل و به‌روز از نقشه‌های فنی و قطعات جدید خودروها و شاید حتی بدون داشتن سوءنیت خسارات سنگینی به بار می‌آورند، به دارندگان محصولات ایران‌خودرو توصیه می‌شود صرفا از طریق شماره تماس سراسری امداد خودرو ایران یعنی «۰۹۶۴۴۰»، اَپ «ایساکو» و یا وب ‌سایت امداد خودرو ایران به آدرس WWW.096440.COM   خدمات متناسب با خودرو خود را درخواست و همواره از خدمات امداد خودرو ایران بهره‌مند شوند. البته فعالیت شرکت‌های مجاز امدادی به‌عنوان سازمان‌های غیرانتفاعی موضوع بحث نیستند و منظور از امدادخودروهای متفرقه امدادهای فاقدمجوز و غیرمتخصصین است.

تعرفه خدمات امداد خودرو ایران به چه صورت تعیین می‌شود؟

ارائه خدمات تعمیراتی و امدادی، در دوره گارانتی محصولات رایگان بوده و دارندگان خودرو در این دوره می‌توانند بدون پرداخت وجه، از خدمات شرکت امداد خودرو ایران استفاده کنند. این خدمات شامل خدمات بالینی و حمل است و پس از اتمام دوره گارانتی خودرو هم تمامی خدمات طبق تعرفه‌های مصوب این شرکت به مشتریان ارائه می‌شود.

فاصله زمانی برای خدمت‌رسانی به خودروهای معیوب در سطح کشور چقدر است؟

شماره سراسری «۰۹۶۴۴۰» به طور شبانه ‌روزی آماده خدمت ‌رسانی به مشتریان در تمام شهرها، راه‌ها و جاده‌های عبوری کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. همچنین اپلیکیشن «ایساکو» همواره برای ارائه انواع خدمات امدادی بر روی گوشی‌های هوشمند در دسترس دارندگان محصولات ایران‌خودرو است. این شرکت در مرکز پاسخگویی مشتریان بیش‌از ۳۰۰ کارشناس‌پاسخگو داشته و خدمات خود را با بهره‌گیری از یک‌هزار و سیصد ناوگان تخصصی در سطح کشور ارائه می‌دهد. برهمین‌اساس توانسته‌ایم زمان خدمات ‌دهی را در کشور به میانگین ۲۵‌دقیقه برسانیم.

باتوجه به تاکید مجموعه خدمات پس از فروش ایران ‌خودرو بر استفاده از خدمات امدادخودرو ایران، مزیت این خدمات برای دارندگان محصولات ایران‌ خودرو چیست؟

به دارندگان محصولات ایران ‌خودرو تاکید شده است، حتی در صورت حضور خودرو امدادخودرو ایران در نزدیکی محل خرابی خودرو، ثبت درخواست فقط از طریق سامانه و یا سرشماره ۰۹۶۴۴۰ انجام گیرد تا امکان پیگیری خدمات ارائه‌شده‌ توسط امدادگر از این طریق وجود داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای درخواست خدمات امدادی از روش‌های فوق، می‌توان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویض‌شده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی به‌منظور رسیدگی به رسیدگی مشتری اشاره کرد. این در حالی‌ است که در صورت استفاده از امدادهای متفرقه، نه‌تنها ممکن است مشکل خودرو برطرف نشود، بلکه ضمن احتمال دریافت وجوه غیرمتعارف، مرجع مشخصی برای پیگیری، شکایت و احقاق حق مشتری نیز وجود ندارد.

بنا بر گزارش‌های پخش‌شده از رسانه‌ها، امدادگران متفرقه طی تازه‌ترین شگرد خود با دستکاری خودروهای پارک‌شده، اقدام‌ به ازکارانداختن خودرو کرده و سپس به ‌عنوان امداد خودرو گذری به ساده‌ترین روش‌، اقدام به تعمیر خودرو مذکور کرده و دستمزدهای کلان از مالک دریافت می‌کردند. شما برای محفوظ ماندن مالکان خودرو از این امدادگران متفرقه چه توصیه‌هایی دارید؟

دوباره تاکید می‌کنم، دارندگان محصولات شرکت صنعتی ایران ‌خودرو صرفا خدمات امدادی خود را از شرکت امدادخودرو ایران بخواهند. از طرف دیگر برای جلوگیری از به دام افتادن افراد، شرکت امداد خودرو ایران درصدد ارتقای نرم‌ افزار هوشمند و افزایش تعداد اکیپ‌های امدادی و برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از همکاری و حین همکاری با متخصصین مکانیک است. در برخی مناطق کشور برای ارتقای سطح رضایت مشتریان، اکیپ اجرایی این شرکت فقط به خاطر ضرورت حضور دارند. هموطنان در زمانی که خودروهایشان در سرما و گرمای جاده‌ها گرفتار می‌شود، شایسته آن هستند که بهترین خدمات و تکریم ازسوی ما را داشته باشند.

وضعیت خدمات‌رسانی به مشتریان در چه سطحی از رضایت قرار دارد؟

نتایج شاخص‌های ادراکی و عملکردی مرتبط با مشتریان، همچنین گزارش‌های دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت، بیانگر اثربخشی اقدامات و برنامه‌های اجراشده امداد خودرو ایران در ارتباط با رفع ریشه‌ای علل شکایات و پاسخگویی مناسب‌تر به مشتریان، از ابتدای سال تاکنون است. میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال جاری روند صعودی داشته و در سطح بالایی قرار دارد که این موضوع با نظارت و کنترل برخط خدمات و اخذ نظرات مشتریان پس از دریافت خدمت و تعریف اقدامات مناسب تحقق یافته است.

به‌نظر شما دلایل رشد رضایت‌مندی مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو از خدمات امداد خودرو ایران چه بوده است؟

این‌ دستاوردها حاصل راهبردها و سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته در حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بوده؛ راهبرد ما در این خصوص تکریم مشتریان و ارائه خدمات ارزش‌آفرین به مشتری است. خوشبختانه در اولویت قراردادن رفع نیازهای مشتریان و اقدامات و برنامه‌های تدوین‌شده در این خصوص که با مساعدت و همکاری بخش‌های مختلف عملیاتی شده، درنهایت  حذف علل نارسایی‌ها و نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته و دستاورد این رویکرد، یازده‌سال صدرنشینی مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بین خودروسازان کشور بوده است.

دنیای خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar