مصرف کننده واقعی در بازار خودرو وجود ندارد

شنبه 17 آذر 97 ساعت 14:03
مصرف کننده واقعی در بازار خودرو وجود ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: امروز اگر قیمت تمام خودروها ۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه شود باز هم به خاطر اشباع بودن بازار، خریداری برای خودروها وجود ندارد.

سعید موتمنی با ذکر این مطلب افزود: معاملات در بازار خودرو با قیمت‌های فعلی قفل شده و در صورت افزایش قیمت، بازار کشش بیشتر نخواهد داشت در این وضعیت لازم است خودروسازان هرچه زودتر نسبت به افزایش میزان عرضه اقدام کنند.

وی با تاکید بر این که هم اکنون اختلاف قیمت ۸۰ تا صد درصدی کارخانه تا بازار به خاطر بسته بودن عرضه خودرو از طرف خودروسازان است، تصریح کرد: همزمان با اعلام پیشنهاد تعیین قیمت خودرو ۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار این سؤال مطرح می‌شود که چرا این پیشنهاد در زمانی که قیمت پراید کارخانه‌ای ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود مطرح نشد؟ براین اساس لازم است قیمت گذاری از طرف خودروسازان هرچه زودتر مورد بررسی قرار گیرد.

موتمنی ادامه داد: هم اکنون خریداران فعلی فقط در پی کسب سود هستند و در حال حاضر مصرف کننده واقعی وجود ندارد و در چنین وضعیتی پیش بینی می‌شود خریداری برای خودروهای پیش فروش شده وجود نداشته باشد ضمن آن که در وضعیت فعلی همه تبدیل به فروشنده شده و در انتظار تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو هستند.

این فعال بازار خودرو با ذکر این که به طور قطع در صورت عرضه زیاد، قیمت‌ها به حدود قیمت‌های کارخانه می‌رسد، تصریح کرد: در چنین وضعتی که بعضی خودروها با قیمت‌های جدید به فروش گذاشته شده این سؤال مطرح می‌شود آیا این خودروها هم به اندازه کافی عرضه خواهند شد و یا به دلایل کمبود عرضه باز هم اعلام خواهد شد که خودرویی برای عرضه وجود نخواهد داشت؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر ضرورت حذف انحصار در فروش گفت: خریدار باید با پرداخت مبلغ خود قادر به دریافت ۱۰ روزه خودرو باشد ضمن آن که فروش نباید فقط محدود به چند نمایندگی خاص شود البته عقیده دارم همه مشکلات موجود به کمبود عرضه برمی گردد و در صورت عرضه به میزان زیاد شاهد دونرخی بودن قیمت خودروها نخواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar