مصرف کنندگان واقعی باید از فروش نقدی خودروسازان منتفع شوند

شنبه 18 اسفند 97 ساعت 10:20
مصرف کنندگان واقعی باید از فروش نقدی خودروسازان منتفع شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند تکمیل ظرفیت فروش نقدی خودروسازان ظرف چند دقیقه، فریب نیست ولی باید سازوکاری در نظر گرفته شود که این محصولات به دست مصرف کننده واقعی برسد نه سوداگران.

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نحوه فروش نقدی خودروسازان، گفت: در وضعیتی که خودروسازان چند دقیقه پس از آغاز ثبت نام در فروش نقدی، مهر تکمیل ظرفیت را بر محصولات خود می‌زدند ممکن است مردم عادی نتوانند خودرو موردنظر خود را خریداری کنند چون که سوداگران برای استفاده از این فرصت آماده هستند و از آنجایی که تجربه این کار را دارند به راحتی در عرض چند ثانیه می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید برای فروش نقدی خود سازوکار جدیدی در نظر گیرند تا این خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد؛ در واقع اولویت خرید در این طرح‌ها با افرادی باشد، که در طول دو سال اخیر خودرو نخریده‌اند.

مصرف کنندگان واقعی باید از فروش نقدی خودروسازان منتفع شوند

وی اظهار کرد: هرچند تکمیل ظرفیت فروش نقدی خودروسازان ظرف چند دقیقه، فریب نیست ولی باید سازوکاری در نظر گرفته شود که این محصولات به دست مصرف کننده واقعی برسد نه سوداگران، که از این مسیر درپی کسب سود بیشتر هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه خودروسازان باید آمار افرادی که در طول دو سال اخیر در طرح‌های فروش نقدی و پیش فروش ثبت نام کردند را لیست کنند، یادآوری کرد: مکانیزم ثبت نام در طرح‌های فروش خودروسازان به تحول و تغییر نیاز دارد تا از ورود دلالان به این ثبت نام‌ها پیشگیری شود.

الزام به استفاده از کارت ملی برای ثبت نام در طرح‌های فروش خودروسازان مانع سوءاستفاده سوداگران نشد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هم اکنون سوداگران به خاطر تجربه، در ثبت نام طرح‌های فروش و پیش فروش خودرو، توانایی بالایی کسب کرده‌اند به همین علت به راحتی می‌توانند در عرض چند دقیقه در این طرح‌ها ثبت نام کرده و خودرو خریداری کنند هرچند خودروسازان مورادی مانند ثبت نام از طریق کارت ملی را برای پیشگیری از سوءاستفاده در نظر گرفتند ولی این راهکارها چندان مؤثر نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تأخیر برای تشکیل کمیته‌ای به منظور رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی، تصریح کرد: در نشستی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزیر صنعت, معدن و تجارت مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان کمیسیون‌های گوناگون مجلس، کارشناسانی از گروه‌های خودروسازی و وزارت صنعت برای بررسی مشکلات حوزه خودرو و دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت چهارچرخ‌ها تشکیل شود این در حالی است که تاکنون این کمیته تشکیل نشده است؛ تشکیل این کارگروه می‌توانست تا اندازه‌ای مشکلات این حوزه را ساماندهی کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar