ممنوعیت واردات خودرو شمشیر دو لبه است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
ممنوعیت واردات خودرو شمشیر دو لبه است

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، گفت: ۶۰ سال است که ملت با توجیه حمایت از تولید داخلی و ساخت خودرو هزینه پرداخت می‌کنند.

سید علی ادیانی در مورد ممنوعیت واردات خودرو، اظهار داشت: ممنوعیت واردات خودرو شمشیر دو لبه است و تجربه بعد از انقلاب هم این موضوع را تایید می‌کند، باید همزمان با ممنوعیت ورود خودروهای خارجی باید به سویی حرکت کنیم که خودروی ایرانی از نظر کیفی جان مردم را به خطر نیاندازد و مال مردم را از جیب آنها برندارد.

ممنوعیت واردات و تولید خودرو بی‌کیفیت زیان ملی است

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه اگر عدم واردات خودروی خارجی منجر به تولید خودرو بنجل در کشور شود و کیفیت خودروهای تولید داخل کاهش پیدا کند به زیان ملی تبدیل می‌شود، گفت: کمتر کشوری وجود دارد که به اندازه ملت ایران تاوان و هزینه نگهداری تولید خودروی داخلی را پرداخت کرده باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ سال است که ملت با توجیه حمایت از تولید داخلی و ساخت خودرو هزینه پرداخت می‌کند، ادامه داد: به طور میانگین هزینه‌ای که کشورها برای تقویت تولید خودروی داخلی پرداخت می‌کنند حداکثر ۱۵ سال است ولی هزینه‌ای که ما برای تولید خودرو بی کیفیت داخلی پرداخت می‌کنیم نزدیک به ۶۰ سال است، این موضوع اصلا مطلوب نیست.

کیفیت خودروهای تولید داخل هر روز کیفیت پایین‌تری دارند

وی با تاکید بر اینکه خودروهایی که به مردم تحویل داده می‌شود هر روز کیفیت پایین‌تری دارند، عنوان کرد: متقاضی حاضر نیست خودروی صفر کیلومتر را خریداری کند و در پی خودروی ساخت ۵ سال گذشته می‌رود چون اعتقاد دارد که کیفیت ساخت آن بالاتر است این موضوع یک فاجعه صنعتی محسوب می‌شود، البته این موضوع به آن معنا نیست که دو خودروساز مطرح کشور را تعطیل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در مجلس تعهد و پکیج زمان دار قابل اجرا را به مردم تحویل دهند، تا چه زمانی قصد داریم توجیه گر ندانم کاری و بی‌توجهی دو خودروساز کشور باشیم.

خودروسازان محصولات غیر استاندارد را در قالب خودرو بزک کرده تحویل مردم می‌دهند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عدم واردات خودروی خارجی باید منجر به کیفی سازی و تولید خودرو صادرات محور در کشور باشد، یادآوری کرد: همانگونه که تجربه نشان داده خودروسازان محصولات بی‌کیفیت و غیر استاندارد را در قالب خودرو بزک کرده تحویل مردم می‌دهند و ملت به صورت جانی و مالی متضرر می‌شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar