موضوع احتکار مربوط به شرکت ایران خودرو نیست

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:27
موضوع احتکار مربوط به شرکت ایران خودرو نیست

قاضی سراج در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو اعلام کرد: مسئله احتکار برای ایران خودرو نبوده و برای دیگر تولید کنندگان هم بررسی‌هایی انجام شده که به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو گفت: از زمان نابسامانی بازار در دو گروه خودروهای داخلی و خارجی سازمان بازرسی حضور مستمر داشته و با ارتباط مستقیم با مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو در خصوص قیمت‌های حاشیه بازار تصمیماتی اتخاذ شد.

قاضی سراج با تصریح بر این که بهره‌های حاشیه بازار به جیب دلال می‌رود و نه خودروساز، اظهار کرد: در این بین خودروسازان با افزایش ظرفیت تولید تعدادی از محصولات، برنامه‌های فروش گوناگونی را اجرا کرده‌اند. همینطور باید دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: ما در بخش‌های گوناگون وارد شدیم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم از تولید داخل حمایت کنیم تا تولید داخل افزایش یابد و کارگران فعال باشند.

او افزود: در روزهای گذشته قیمت بازار کاهش قابل توجهی داشته ولی این مساله کافی نیست.

قاضی سراج با ذکر این که خودرو وسیله امرار معاش به حساب می‌آید گفت: کارگران جوان و توانمند ایران خودرو نیز گفتند که در سه شیفت کار می‌کنند، از طرفی دیگر سایت فروش ایران خودرو باز بوده و برنامه فروش اجرا می‌شود و این نحوه ادامه دارد.

وی افزود: با ایران خودرو توافق کردیم که خودروها را به دست مصرف کننده واقعی برسانند و عملکرد نمایندگی‌ها را نیز کنترل کنند تا خودرو به دست عوامل برهم زننده تعادل بازار نرسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: حمایت از تولید داخل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برعهده همه است و اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد آمادگی داریم که به خودروسازان کمک کنیم تا وضعیت هر روز بهتر شود.

طبق اعلام ایران خودرو، مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو هم در این بازدید با ذکر این که شمار تولید در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: با همکاری کارگران خطوط تولید ظرفیت خودروهای پر مخاطب بازار را افزایش داده‌ایم.

هاشم یکه زارع افزود: ساز و کاری را در برنامه‌های فروش به کار گرفته‌ایم تا خودرو به دست متقاضی واقعی برسد.

وی ممنوعیت صلح خودروهای ثبت نامی و ثبت نام هر کد ملی یک دستگاه خودرو را از جمله این سازو کارها برای حذف بازار سیاه دانست.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو هم از اجرای برنامه فروش بر پایه نیاز بازار خبر داد و گفت: در عید فطر برنامه فروش خودروهای پرفروش را اعلام کردیم و در دست بازار قرار داده‌ایم. همینطور برای جلوگیری از مراجعه مردم به بازار سیاه تمهیدات لازم را به کار گرفته‌ایم.

وی نظارت بر عملکرد نمایندگی‌های ایران خودرو را از دیگر برنامه‌های فروش خواند و اظهار کرد: از طریق سایت اینترنتی محصولات را به فروش می‌رسانیم و تعدادی از متقاضیان که دسترسی به سایت ندارند به نمایندگی مراجعه می‌کنند و نمایندگی وظیفه دارد طبق ظرفیت اقدام به ثبت نام کنند.

او تصریح کرد: نمایندگی حق اخذ وجه اضافه از متقاضی را ندارد و قیمت خودروها برابر با مصوبه‌های شورای رقابت است.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar