نرخ جریمه خودرو در سال ۱۴۰۲

پنج شنبه 2 آذر 02 ساعت 13:33
نرخ جریمه خودرو در سال 1402

بیشترین نرخ جریمه خودرو در سال ۱۴۰۲

رتبه اول بیشترین نرخ جریمه خودرو در سال ۱۴۰۲ به «رانندگی در حالت مستی» می‌رسد که در سال جاری افزایش داشته و به ۴۲۰ هزار تومان رسیده است. این جریمه با کد ۲۰۰۷ هم شناخته می‌شود و علاوه بر جریمه نقدی، منجر به تشکیل پرونده قضایی هم می‌شود. بعد از رانندگی در حال غیر عادی، رتبه‌های بعدی بیشترین نرخ جریمه خودرو در سال ۱۴۰۲ به موارد زیر می‌رسد:

  • سرعت غیرمجاز: ۲۱۰ هزار تومان
  • عبور از چراغ ‌قرمز ۲۱۰ هزار تومان
  • حرکت مارپیچ و دنده‌عقب در بزرگراه ۱۵۰ هزار تومان
  • توقف در محل پارک مطلقاً ممنوع ۱۰۵ هزار تومان

اگر چنین جریمه‌هایی شامل حالتان شد، می‌توانید آن‌ها را با کمک سامانه یکپارچه خدمات خودرویی پرداخت کنید. این سامانه ضمن استعلام خلافی خودرو با پلاک خودرو، به شما این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت خلافی اقدام کنید و در مقابل ۲ برابر شدن نرخ جریمه مانع ایجاد کنید.

۲ برابر شدن جریمه خودرو

بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، درصورتی‌که جریمه‌های الصاقی تا ۶۰ روز پرداخت نشوند، مبلغ آن‌ها ۲ برابر می‌شود. البته این قانون مربوط به جریمه‌های تسلیمی و الصاقی است، یعنی جریمه‌هایی که پلیس قبض آن‌ها را پشت برف‌پاک‌کن می‌گذارد یا به خودتان تحویل می‌دهد.

برای جلوگیری از ۲ برابر شدن مبلغ جرایم، از روش استعلام خلافی خودرو با پلاک استفاده کنید. همانطور که پیشتر گفتیم، استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کمک سامانه‌های آنلاین پرداخت بدهی‌های خودرو و به ویژه سامانه‌های یکپارچه خدمات خودرویی روشی سریع و امن به حساب می‌آید.

توقیف خودرو با عبور مبلغ خلافی از یک میلیون تومان

درصورتی‌که استعلام خلافی خودروی خود را به‌موقع نگیرید و عواملی مثل ۲ برابر شدن نرخ جرایم سر جمع خلافی شما را به یک میلیون تومان یا بیشتر برساند، پلیس راهور در اولین برخورد می‌تواند خودروی شما را توقیف و به پارکینگ منتقل کند. هزینه استعلام خلافی خودرو با پلاک تنها ۵۲۰۰ تومان است و خودروی شما را از توقیف احتمالی نجات می‌دهد.

پرداخت جرایم رانندگی بدون نیاز به احراز هویت

اگر برای استعلام و پرداخت جرایم رانندگی به اطلاعات شخصی مالک دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید زمان‌تان را صرف فرایند احراز هویت کنید، می‌توانید از قابلیت خدمات استعلام خلافی خودرو با پلاک آیتول یا همان استعلام خلافی تجمیعی استفاده کنید. این روش به کد ملی و موبایل مالک نیازی ندارد و با کمک آن می‌توانید خلافی‌های خود را به صورت آنی تسویه کنید. 

برای پرداخت بدهی‌های خودرویی خود از خلافی و عوارض آزادراهی گرفته تا مالیات و عوارض سالیانه، به سامانه یکپارچه خدمات خودرویی مراجعه و به تمام دغدغه‌های خود در رابطه با خودروی خود پاسخ دهید. زیرا این سامانه در کنار تسویه بدهی‌های خودرو، امکان صدور یا تمدید بیمه، خرید اقلام مصرفی و لوازم یدکی خودرو و... را فراهم کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar