نشست ناموفق وزارت صمت با واردکنندگان خودرو

دوشنبه 6 اسفند 97 ساعت 14:33
نشست ناموفق وزارت صمت با واردکنندگان خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از برگزاری نشستی ناموفق با هدف بررسی وضعیت موجود با حضور واردکنندگان خودرو و همچنین خودروسازان کوچک در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این نشست در حالی برگزار شد که دعوت از فعالان اقتصادی این حوزه در طول پیامکی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده بود.

مهدی دادفر، با ذکر این مطلب افزود: قرار بود این نشست در مورد معضلات واردات، فروش و بازگشت آرامش به بازار و کاهش التهابات برگزار شود و حتی تاکید شد تا از ذینفعان این حوزه هم دعوت به عمل آید، ولی این نشست برگزار نشد.

وی با ذکر این که این روند نشان می‌دهد که مسئولان این وزارتخانه به طور سازماندهی شده قصد بی احترامی داشتند، تصریح کرد: با تأخیر در زمان برگزاری نشست هم فعالان اقتصادی دعوت شده به نشست، نسبت به خروج از جلسه اقدام کردند چون کهشان یک فعال اقتصادی شناخته نشده و فعال اقتصادی از اهمیتی برخوردار نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: هم اکنون این رفتار نه تنها با واردکنندگان خودرو و فعالان این حوزه انجام می‌شود بلکه همه تولیدکنندگان حوزه صنعت هم از رفتار کنونی اظهار نارضایتی می‌کنند و همه این موارد منجر به بلاتکلیفی در اتخاذ تصمیم، عدم اجرای مصوبات و تصمیم‌های گرفته شده و همچنین ارائه گزارش‌های ناصحیح و غلط به معاون نخست و شخص رئیس جمهور شده است.

دادفر با تاکید بر این که یا وزیر صنعت، معدن و تجارت از واقعیت‌ها خبر ندارد و گزارش‌ها به درستی به او داده نمی‌شود، ولی به هرحال منجر به زیان فعالان اقتصادی شده است، تاکید کرد: در حال حاضر با تصمیم گیری‌های اشتباه دارایی مردم با بی درایتی و بی کفایتی در حال نابودی است این در حالیست که حتی خودروهایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن‌ها تخصیص داده شده هم مسدود بوده که بر این روند نامی جز بی تدبیری نمی‌توان گذاشت.

وی افزود: در وضعیتی که میزان تولیدات داخلی هم پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان نیست می‌توان با ترخیص خودروها کمی از نارضایتی‌های موجود کاست البته این اقدام از طرف انجمن واردکنندگان انجام و شماره شاسی خودروها و گمرکی که خودروها در آن جا دپو شده، به خریداران اطلاع داده شده است.

او گفت: در حالی گفته می‌شود دشمنان قسم خورده، ما تحت فشار قرار داده‌اند که این فشارها داخلی است و به دلیل تصمیم‌های نادرست طبیعی است نقدینگی سرگردان وارد هر بازاری از جمله خودرو شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یادآور شد: در سال‌های اخیر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به تولید رسیده که نشان از تقاضای بازار است این در حالیست که گفته می‌شود هم اکنون دلالان نسبت به خرید خودرو اقدام کرده‌اند در حالی که بازار نیاز دارد و برای رفع نیاز اقدام به خرید می‌شود که لازم است هرچه زودتر با تصمیم‌های منطقی و عقلانی تا اندازه‌ای از نارضایتی‌های موجود کاست.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar