اجرای قانون هوای پاک نقش موثری در کنترل آلودگی هوا دارد

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 11:53
اجرای قانون هوای پاک نقش موثری در کنترل آلودگی هوا دارد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اجرای قانون هوای پاک نقش موثری در کنترل آلودگی هوای کلانشهرها داشته و باید بعد نظارتی قوی بر اجرای این قانون اعمال شود.

اصغر سلیمی  با اشاره به ضرورت اجرایی شدن قانون هوای پاک به منظور کاهش آلایندگی کلانشهرها، بیان کرد: متاسفانه هر ساله در فصول سرد سال شاهد هستیم که آلودگی هوا شدت گرفته و موجب تعطیلی مدارس می‌شود. از طرف دیگر این آلودگی سلامتی افراد جامعه را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس با تصویب قانون هوای پاک، زمینه را برای انجام اقدامات عملی به منظور کاهش آلودگی در کلانشهرها فراهم کرده است اما متاسفانه آنطور که باید و شاید این قانون اجرایی نشده است. در بعد قانونی هم ایرادی در این قانون وجود ندارد ولی در بعد نظارت بر اجرای این قانون، ضعیف عمل شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: باید نظارت بر اجرای این قانون دقیق‌تر و سختگیرانه تر باشد و با متخلفین نیز برخورد لازم انجام گیرد. از طرف دیگر در بخش‌هایی از این قانون به نوسازی ناوگان حمل و نقل و هم چنین استفاده از خودروهای هیبریدی اشاره شده است اما به خاطر وضعیت تحریمی شاید بخش‌هایی از اجرای این قانون با مشکل مواجه شود.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه تاکید کرد: اما به طور کلی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بخش اعظمی از این قانون قابل اجرا است و می‌تواند بخش زیادی از مشکلات آلودگی هوا در کلانشهرها را برطرف کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar