نیاز به نوسازی ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده

شنبه 9 مهر 01 ساعت 15:23
نیاز به نوسازی ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده

دکتر جعفر میعادفر روز شنبه در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در شهرستان اسفراین خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نوسازی ناوگان آمبولانس در کشور  از دغدغه های این نهاد است و همواره پیگیر جذب اعتبار برای رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: فرسودگی آمبولانس ها مربوط به تمامی مناطق کشور است و محدود به استان خاصی نیست.

رییس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: براساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مربوطه، هر سال یکهزار دستگاه آمبولانس وارد کشور می شود تا جایگزین سه هزار دستگاه فرسوده شود.

وی عنوان کرد: تاکنون تامین اعتبار یکهزار دستگاه آمبولانس مصوب و تا پایان امسال نیز تخصیص می یابد.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: همچنین با موافقت دولت، نیکوکاران می توانند در این امر مشارکت کنند و یکهزار دستگاه آمبولانس را وارد کنند که در این صورت از عوارض گمرکی معاف خواهند شد و حدود ۴۰ درصد هزینه آمبولانس پایین خواهد آمد.

رییس اورژانس کشور شامگاه جمعه در سفر به خراسان شمالی از بخش اورژانس بیمارستان امام علی(ع) و پایگاه شماره یک اورژانس بجنورد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این پایگاه ها قرار گرفت.

جعفر میعادفر در این بازدید ۲ دستگاه شوک خودکار آی ای دی (AED) به اورژانس خراسان شمالی اهدا و دستور تامین یک دستگاه موتورسیکلت اورژانس را صادر کرد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد و این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان استان فعال است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar