نگاهی به بازار آشفته و قیمت غیرمنطقی مرسدس بنز E250 صفر کیلومتر!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به بازار آشفته و قیمت غیرمنطقی مرسدس بنز E250 صفر کیلومتر!

متاسفانه عملکرد نامناسب وزارت صنعت در سال پیش و ثبت سفارشی که حدود ۶ ماه بدون دلیل بسته شد و بعد از آن قانونی یک شبه اعلام شد، همگی دست به دست هم داد تا اتومبیل‌های بالای ۴۰ هزار دلار دیگر وارد نشوند و همین محدودیت یک شبه قیمت این اتومبیل‌ها را در عرض چند روز چند برابر کرد! قانون نانوشته‌ای که هیچ جای جهان اتفاق نمی‌افتد و وقتی اتومبیلی دیگر وارد نمی‌شود، قیمت آن به علت محدود شدن خدمات و نبود مدل‌های روز کم می‌شود نه زیاد! اما متاسفانه در بازار اتومبیل کشور قوانین عجیبی وجود دارد و در حال حاضر اتومبیل‌هایی مانند پورشه باکستر و یا بی ام و X4 که تا چند روز پیش از این قوانین حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان قیمت داشتند، به یکباره سر از بالای ۱ میلیارد تومان در آوردند! قیمت‌های نجومی عجیبی که معلوم نیست از کجا انتخاب شده‌اند و هیچ ارگانی هم بر چنین قیمت‌هایی نظارت ندارد.

در این راستا به مرسدس بنز E250 سری می‌زنیم. اتومبیل پر طرفداری که تا قبل از ممنوعیت واردات اتومبیل‌های بالای ۴۰ هزار دلار، با قیمتی در حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانستیم یک نمونه صفر کیلومتر با کیت AMG کامل را خرید کنیم ولی الان مدل‌های ۲۰۱۶ صفر کیلومتر آن یعنی برای دو سال پیش (!) بیش از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند! البته خرید و فروش این مدل اتومبیل‌ها حدوداً نزدیک به صفر شده و رونق خرید و فروش اتومبیل‌های خارجی این چنینی بسیار کم شده است ولی باز هم گویا عطش گرانی دست از سر این مدرن‌های ۴۰ هزار دلاری بر نمی‌دارد! متاسفانه در همین راستا قیمت مدل‌های کاکرده این اتومبیل هم سر به فلک کشیده و گویا قرار نیست ترمز گرانی مدرن‌های بازار کشیده شود.

البته همین مساله برای مدل‌های دیگری مانند پورشه باکستر، بی ام و X4 و یا لکسوس RX جدید هم دیده می‌شود و اگرچه بازار کم رونق است، ولی حتماً این قیمت‌ها آن هم در چنین وضعیت بازاری که فعلاً تعادل پس از ماه‌ها به آن باز نگشته، موجب نمی‌شود تا متقاضیان واقعی هم رغبتی بر خرید کنند.

به نظر می‌رسد یک ارگان باید مسئول رسیدگی به چنین گرانی‌های بی‌منطقی باشد که موجب شده دست متقاضیان واقعی از اتومبیل‌های روز دنیا به راحتی کوتاه شود. قطعاً قوانین یک شبه و بسته شدن طولانی ثبت سفارش یکی از علت‌های این گرانی است ولی به نظر می‌رسد بعد از وضع قانون گران شدن بی‌دلیل این مدل اتومبیل‌ها آن هم به چنین قیمت‌هایی معنایی نداشته باشد!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar