نقد و بررسی تخصصی فولکس واگن گلف GTI

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
نقد و بررسی تخصصی فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI یک خودروی خانوادگی فوق العاده با فضای کافی برای ۴ نفر، یک کابین خوش ساخت، یک صندوق نسبتاً بزرگ و پرفورمنسی که بسیاری از خودروهای اسپرت را می‌تواند نگران کند است. این خودرو در دو مدل ۵ درب و ۳ درب توسط کمپانی ارائه می‌شود. نسل فعلی GTI در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۷ کمپانی یک فیس لیفت از نسل فعلی را وارد بازار کرد که در آن، نیروی موتور از ۲۲۰ به ۲۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود، سپرها و چراغ‌های جدیدی ارائه شده بودند و داخل کابین یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر نصب شده بود.

GTI به اندازه گلف آر ۳۱۰ اسب بخاری خودروی سریعی نیست و از آن جایی که سیستم دو دیفرانسیل گلف آر را هم ندارد، سر پیچ‌ها کمی گیج می زند. در مقایسه با رقبایی مانند فورد فیستا اس تی، گلف GTI سیستم تعلیق راحت‌تری داشته و کابین آن بی سر و صداتر است.

یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده، ولی اگر بیشتر اوقات در شهر رانندگی می‌کنید بهتر است گیربکس شش دنده اتومات DSG را برای خودروی خود خریداری کنید. با هر دو گیربکس، گلف GTI مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد که برای یک هاچ بک قدرتمند عدد فوق العاده ای است.

از آن جایی که گلف GTI توانسته از یورو انکپ ۵ ستاره کامل ایمنی را دریافت کند، شما داخل این خودرو کاملاً ایمن خواهید بود. این مدل به تجهیزات ایمنی خوبی هم مجهز شده و مواردی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل فعال شانس وقوع تصادف را بسیار کاهش می‌دهند.

کابین گلف کیفیت ساخت بسیار بهتری در مقایسه با دیگر مدل‌های هاچ بک هم رده و هم قیمت دارد و در نسخه GTI شاهد روکش صندلی تارتان و در مدل‌های دنده دستی، یک دسته دنده به شکل توپ گلف هستیم که ما را به یاد مدل اورجینال ۱۹۷۰ این خودرو می‌اندازد. برخی تغییرات دیگر هم داخل کابین GTI وجود دارد که در نسخه‌های دیگر گلف شاهد آن‌ها نیستیم. کابین این خودرو فضای کافی برای ۴ نفر را داشته و صندوق عقب آن بسیار بزرگ و جادار است.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، گلف GTI خودرویی بسیار خوش ساخت، راحت، سریع و به قولی، همه کاره است. دیگر هاچ بک‌های قدرتمند بازار شاید داخل پیست در مقایسه با گلف GTI سریع‌تر باشند، ولی بدون شک آن‌ها مانند GTI برای رانندگی روزانه مناسب نیستند.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف این خودرو خواهیم پرداخت، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید این خودرو دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

طراحی داخلی

گلف GTI همان طراحی کابین خوش ساخت مدل استاندارد گلف را حفظ کرده و با اعمال برخی تغییرات، ظاهر کابین را بسیار اسپرت تر کرده است. از جمله این موارد می‌توان به دوخت قرمز روی فرمان چرمی و دسته دنده، صندلی‌های تارتان قرمز و یک دسته دنده که به شکل توپ گلف طراحی شده است اشاره کرد.

داخل کابین برخی تزئینات مشکی به شکل شانه عسل دیده می‌شوند که در مقایسه با تریم ساده مدل پایه، بسیار زیباتر شده است. پدال‌های فلزی اسپرت هم یکی دیگر از مواردی می‌باشد که حس و حال بهتری به کابین GTI داده است. روکش صندلی چرم جیر یک آپشن ۷۵۰ پوندی است و با پرداخت ۱۷۵۰ پوند، می‌توان آپشن روکش چرم واقعی برای GTI خود خریداری کنید که شست و شوی آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌باشد. البته این را هم باید بگوییم که روکش پارچه‌ای تارتان استاندارد خودرو در مقایسه با هر دو روکش چرمی ظاهر جذاب‌تری به کابین خودرو می‌دهد.

سیستم اطلاعات سرگرمی

گلف GTI به صورت استاندارد به سیستم اطلاعات سرگرمی دیسکاوری نویگیشن مجهز است. این سیستم یک صفحه نمایش ۸ اینچی دارد که به خوبی روی داشبورد خودرو نصب شده است. سیستم منوی نسبتاً ساده و راحتی برای کار کردن دارد و حتی اگر داخل منوها گم شوید، دکمه Home می‌تواند شما را به منوی اصلی باز گرداند. هنگام حرکت با خودرو استفاده از این سیستم به اندازه سیستم اطلاعات سرگرمی بی ام و سری ۱ راحت نیست، ولی به طور کلی بخواهیم بگوییم، کار کردن با این سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار راحت می‌باشد.

سیستم نویگیشن ماهواره‌ای که روی این سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد ظاهر زیبایی دارد، ولی انجام تنظیمات برای یافتن یک مسیر روی آن کار وقت گیری است و کار کردن با سیستم بلوتوث خودرو هم خیلی راحت نیست. شما مشکل اول را می‌توانید با کمک اپل کارپلی یا اندروید اتو و گوشی تلفن همراهتان حل کنید، این دو سیستم به صورت استاندارد روی گلف GTI وجود دارد و به شما اجازه می‌دهند تا با برخی از اپلیکیشن های تلفن همراه خودتان را روی صفحه نمایش بزرگ خودرو کار کنید. سیستم اطلاعات سرگرمی همچنین شامل یک اشتراک سه ساله شبکه Car-Net فولکس واگن می‌شود. این شبکه آپدیت‌های لحظه‌ای از ترافیک، فضاهای پارکینگ، قیمت سوخت و اخبار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سیستم دیسکاوری نویگیشن پرو که به عنوان یک آپشن ۱۳۲۵ پوندی ارائه شده، یک صفحه نمایش ۹.۲ اینچ هوشمندتر دارد و گرافیک آن بهتر از مدل استاندارد است، ولی از نظر ما اصلاً ارزش این همه هزینه کردن را ندارد. با انتخاب این سیستم همچنین شما دکمه‌های ولوم را از دست خواهید داد و جای آن، دکمه‌های لمسی اضافه خواهد شد که کار کردن با آن موقع رانندگی کار سختی است. سیستم تشخیص صدا و کنترل با اشارات دست همچنین در این سیستم وجود دارد که کمی کار کردن با آن‌ها دشوار است. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی این سیستم هم از نظر ما بسیار زیاد می‌باشد.

سیستم صوتی ۸ بلندگوی این خودرو کیفیت خوبی دارد، ولی اگر به سیستم‌های حرفه‌ای علاقه دارید، این سیستم خیلی سخت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. البته کمپانی یک سیستم صوتی حرفه‌ای ۴۰۰ وات به قیمت ۵۵۰ پوند هم برای چنین افرادی در نظر گرفته که کیفیت صدای بهتری در مقایسه با سیستم پایه دارد.

فضای سرنشین

صندلی‌های جلوی گلف GTI سرنشین را بسیار بهتر از صندلی‌های ارائه شده در مدل استاندارد در بر می‌گیرند و تنظیمات خوبی دارند، از این رو اگر قد خیلی بلندی هم دارید نگران نباشید، صندلی در جهات و حالات مختلفی قابل تنظیم است. هر دو صندلی ردیف جلو قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارند و می‌توانید برای داشتن میدان دید بهتر ارتفاع آن را بالا ببرید یا برای حس و حالی اسپرت تر، ارتفاع صندلی را کمتر کنید.

GTI در دو نسخه سه و پنج درب عرضه شده و مدل دوم ۶۵۵ پوند گران‌تر است که اگر صندلی‌های عقب را قرار است مرتب استفاده کنید، از نظر ما ارزش هزینه کردن دارد. در غیر این صورت سرنشین‌های عقب کار سختی در داخل و خارج شدن از خودرو خواهند داشت.

صندلی‌های عقب فضای سر و پای خوبی مثلاً در مقایسه با فورد فوکوس دارند، اگر چه اگر شما یک هاچ بک قدرتمند با فضای کابین جادارتر می‌خواهید بهتر است سراغ اشکودا اکتاویا vRS بروید. وجود یک برآمدگی در وسط کابین بدین معنی است که سرنشین وسط باید پاهای خود را در کنار دو سرنشین دیگر بگذارد، ولی فضای شانه برای همه سرنشین‌ها کافی است.

فضای بار

به لطف طراحی فوق العاده فولکس واگن روی این خودرو، کابین و قسمت بار GTI بسیار جادار هستند و همین موضوع آن را به خودرویی فوق العاده برای سفر تبدیل کرده است.

جیب درب‌های خودرو بزرگ هستند و به عنوان مثال یک بطری ۱.۵ لیتری به راحتی داخل آن قرار می‌گیرد. جعبه داشبورد تهویه دار این خودرو به راحتی می‌تواند یک بطری بزرگ را در خود جای دهد و مکانیسم باز و بسته شدن آن بسیار جذاب است.

برخی امکانات دیگر مانند دو جالیوانی در جلو و عقب، یک فضای درب دار زیر جا بازویی مرکزی و یک صفحه با پورت USB و AUX در جلوی دسته دنده داخل خودرو وجود دارند.

فضای صندوق

گلف GTI همان ظرفیت بار ۳۸۰ لیتری مدل پایه را دارد و از این نظر، فضای بار بیشتری نسبت به گلف آر به شما ارائه خواهد کرد. دلیل کاهش فضای بار در گلف آر استفاده از سیستم دو دیفرانسیل می‌باشد. ولی، اگر فضای بار برای شما خیلی مهم است، پیشنهاد ما برای شما باز هم اشکودا اکتاویا با ۵۹۰ لیتر فضای بار خواهد بود.

صندوق GTI پر از امکانات جالب و بدرد بخور است. قلاب‌هایی برای بستن بار در کف وجود دارد، قلاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید خریدهای خود را به کمک آن ثابت نگه دارید. یک سوکت برق ۱۲ ولت و یک دریچه در میان صندلی وسط خودرو برای قرار دادن اشیائی که طول بلندی دارد در صندوق عقب خودرو ارائه شده‌اند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که بسیار بدرد بخور می‌باشد امکان تنظیم کف صندوق در جهت‌های مختلف است.

پرفورمنس و مصرف سوخت

موتور ۲ لیتری توربو بنزینی گلف GTI، تقریباً ۲۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و خروجی‌های خود را به کمک گیربکس شش دنده دستی یا اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌نماید. البته اگر آپشن پک پرفورمنس را خریداری نمایید، میزان نیروی موتور به ۲۴۵ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

این موتور تمام گشتاور خود را فقط از ۱۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند، بدین معنی که خودرو شتاب فوق العاده ای دارد و هنگام رانندگی با آن، نیازی به تعویض دنده‌های سریع و متوالی نخواهید داشت.

پایتان را به طور کامل روی پدال گاز فشار دهید و GTI می‌تواند صفر تا صد را در ۶.۵ ثانیه پر کند و در همین حین، موتور خودرو صدای بسیار زیبا و گوش نوازی هم از خود تولید می‌نماید. این عدد برای یک هاچ بک قدرتمند در این سطح مناسب است، ولی اگر به دنبال شتاب یک لول بالاتر هستید، پیشنهاد ما به شما گلف آر می‌باشد.

کمپانی آپشن یک گیربکس شش دنده اتومات DSG را برای این خودرو ارائه کرده، ولی این گیربکس هیچ تاثیری روی پرفورمنس خودرو ندارد و با هر دو جعبه دنده دستی و اتومات، GTI به صورت ترکیبی مصرفی معادل حدوداً ۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد. این میزان مصرف برای خودرویی سریع و پرقدرت مانند GTI بد نیست.

راحتی سواری و هندلینگ

GTI خودروی سریعی است که از رانندگی با آن قطعاً لذت خواهید برد. این خودرو از هر لحاظ بسیار شبیه به گلف آر است، ولی در حالی که مدل آر این خودرو کمی سریع‌تر است و در پیچ‌ها عملکرد بهتری دارد، مدل سبک‌تر GTI کمی گیج می زند، البته برای متوجه شدن این موضوع و تفاوت در سواری آن‌ها، باید پشت سر هم با هر دو مدل رانندگی نمایید.

فولکس واگن یک پک پرفورمنس به قیمت ۱۳۶۰ پوند را برای GTI ارائه کرده که قطعاً خودرو را به مدل جذاب‌تری تبدیل می‌کند. با این پک کمپانی ترمزهای بزرگ‌تری روی خودرو نصب می‌کند و نوشته‌های GTI روی بدنه قرمز رنگ می‌شوند. ولی تنها تغییری که خیلی راحت متوجه آن خواهید شد اضافه شدن یک دیفرانسیل لغزش محدود است. این دیفرانسیل زمانی که با سرعت از پیچ خارج می‌شوید، با بالاترین کشش ممکن تمام نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد و چنین حسی به شما دست می‌دهد که تایرها مانند چنگال‌هایی داخل آسفالت جاده فرو رفته‌اند. این تجربه فوق العاده را حتی گلف آر هم نمی‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

ولی به طور کلی، GTI خودرویی است که حتی زمانی که داخل یک جاده پر دست انداز هستید، باز هم شما را نا امید نمی‌کند. به طور کلی، روی جاده کابین خودرو به گونه‌ای بی سروصدا و راحت است که هوندا سیویک تیپ آر، فقط در خواب می‌تواند آن را ببیند. از این رو، سفرهای طولانی با این خودرو خسته کننده نخواهند بود. کمپانی یک سیستم ویژه به نام کنترل دینامیک شاسی به قیمت ۸۳۰ پوند برای این خودرو طراحی و ارائه کرده است. با کمک این سیستم می‌توانید سیستم تعلیق خودرو را سفت‌تر کنید تا در پیچ‌ها خودرو عملکرد بهتری داشته باشد، امکان نرم‌تر کردن سیستم تعلیق با کمک این آپشن هم وجود دارد.

گلف GTI پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ دارد و ترمز خودکار اضطراری به صورت استاندارد روی آن عرضه شده است. با پرداخت ۶۳۰ پوند اضافی، مواردی مانند سیستم کمکی حفظ مسیر، نوربالای اتومات و سیستم تشخیص علایم جاده را می‌توانید به خودروی خود اضافه کنید. این سیستم‌ها زمانی که خودرو شما از خط خارج می‌شود به شما هشدار خواهند داد، علایم موجود در جاده را روی صفحه نمایش خودرو به شما نشان می‌دهند و چراغ نوربالا به صورت اتومات برای جلوگیری از آزار راننده‌های روبرو، تنظیم می‌شود.

داخل شهر، رانندگی با GTI همانند هر مدل گلف دیگری راحت است، فولکس واگن روی این خودرو باله عقب بزرگی نصب نکرده تا هنگام دنده عقب رفتن، جلوی دید شما گرفته نشود. سنسورهای پارکینگ در همه جای بدنه کار شده‌اند و از این رو، پارک کردن خودرو کار راحتی است، فرمان سبک و روان گلف بدین معنی است که مانورهای سرعت پایین با این خودرو خیلی سخت نخواهند بود.

همین موضوع در مورد گیربکس هم صدق می‌کند. گیربکس دستی GTI آن حس و حال مسابقه‌ای هوندا سیویک تیپ آر را ندارد، ولی استفاده از آن کار بسیار راحتی است، به قدری راحت که نیازی به خرید آپشن ۱۴۱۵ پوندی گیربکس اتومات نخواهید داشت. تعویض دنده‌های سریع و نرم این گیربکس فولکس واگن بسیار معروف است و مخصوصاً اگر داخل شهر زیاد رانندگی می‌کنید یا می‌خواهید پای چپتان همواره در حال استراحت باشد، بهتر است این آپشن را خریداری نمایید.

 

منبع نقدوبررسی: وب‌سایت CarWow

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

16 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی تخصصی فولکس واگن گلف GTI"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرشاد
مهمان

پراید هاچ بکو عشق است

یونس
مهمان

از نظر من هیوندا i 30 nاز این کم نمیاره طراحی داخلشی خوبه ۲۷۰ اسب بخار قدرت داره و میتونی حتی صدای اگزوزش هم عوض کنی قیمتش هم از این مناسب تره طراحی هم قشنگ تره

اسدزاده
مهمان

خیلی ماشین خوب و باحالیه ولی با این قیمت مشکل عقلی داره کسی که بره بخره. خب بی ام و ۶۳۰iبخریم تازه ارزونترم هست .دست دومش هم از این بهتره.

M.sh
مهمان

گلف GTi ماشین بسیار. خوبیه طراحی جوون پسندی هم داره ولی با این بازه قیمتی غیر عادیش رقیب های سرسختی مثل تویوتاCHR -هوندا اکورد -اپتیما و… داره که بعید. میدونم از. پسشون بر. بیاد

Mr.L
مهمان

از نظرمن گلف قطعا فروش خوبی داشت و رقیبی برای آلفارمئو جولیتا خواهد بود

محمد
مهمان

اگه قیمتش ۲۵۰ تا ۳۰۰ باشه ، حتی با آلمانی بودنشم نمیتونه بازار خوبی داشته باشه / زیبایی آنچنانی هم نداره انصافا . خودروهایی مثل رنو تالیسمن یا شاسی بلندای ژاپنی بهتره

محسن
مهمان

همه چی خوبه، به جز قیمت

Milad king
مهمان

من عاشق گلف هستم و خیلی شگفت زده شدم

مهدی
مهمان

فوق العادس واقعا.اینام ماشین میزنن مام گاری.این تعرفه هام پدرمونو در اوردن.ماشین خوبیه.خدا کنه بیاد و استقبال خوبی بشه ازش

سعید
مهمان

گور پدرش..ماکه فقط باید بسوزیم بسازیم..ما دادش تیپ مابین سی وچهل میلیونیم…خوراکمان صنایع سایپاوناسیوناله…به قول عام شمسه وقمره.

سعید
مهمان

دلار مگه ۴۲۰۰ نیست
نخرید آقااا تا قیمت ماشینا برگرده سرجاش
تازه بازم نخرید ایرانخودرو و سایپا ظرف مدت یکسال نخریدن درشون تخته میشه و تعرفه وارداتو برمیدارن ماشین خوب به قیمت سوار میشید تازه با بی ارزش بودن ریال بازم ماشینایی مثل سراتو و النترا و …
هم قیمت تولید داخلای اتومات میخرید.
نخر تا نگن همه دنیا بهت خر!!!!

بنیامین
مهمان

GTI رو فقط ماشین بازا میگیرن ولی فک نکنم ۲۰۰م بخاطرش پول بدن