هیوندای آزرا ۲۰۱۸ روانه بازار شد + قیمت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
هیوندای آزرا 2018 روانه بازار شد + قیمت

یکی از جدیدترین خودروهای کره‌ای بازار ایران، نسل جدید هیوندای آزرا است که با قیمتی نسبتا بالا، محصولی در کلاس لوکس محسوب می‌شود.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸ که اسفند ماه سال پیش به صورت پیش فروش و با قیمت قطعی ۳۷۰ میلیون تومان از طرف کرمان موتور عرضه شده بود در حال حاضر به دست متقاضیان رسیده است.

کرمان موتور در نظر داشت آزرا ۲۰۱۸ را در خرداد ماه سال جاری وارد بازار کند که به خاطر ممنوعیت واردات خودرو چند ماهی این قرار به تعویق افتاد. پیش پرداخت این خودرو در زمان ثبت نام ۱۵۰ میلیون تومان بود که مابقی آن یعنی ۲۲۰ میلیون تومان در نیمه مرداد ماه ۹۷ از طرف متقاضیان تسویه حساب شد و در حال حاضر پس از گذشت ۱ ماه این خودروی جدید به دست برخی پیش‌ خرید کنندگان رسیده است. قیمت اعلامی هیوندای آزرای ۲۰۱۸ در بازار بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است.

آزرا در نسل جدید، از سه نوع موتور ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده می‌کند که طبیعتا، نسخه‌ی ۲.۴ لیتری وارد کشورمان شده است. این خودرو، در همه‌ی مدل‌های بازار جهانی، دارای جعبه دنده اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.

ارزان ‌ترین نمونه‌ی آزرا، مجهز به موتور ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سی ‌سی خواهد بود که نسخه‌ی تتا (Theta) نام دارد. این خودرو، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن ‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. وزن آزرا با چنین موتور، ۱۵۵۶ کیلوگرم است و می‌تواند در زمان ۱۰ ثانیه (با بنزین استاندارد جهانی) به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حداکثر سرعت آزرا ۲۴۰۰ سی سی با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته، ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو در ترافیک شهری، حداکثر مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و با سرعت ثابت در بزرگراه، ۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar