آیا پلیس اقدام به شماره گذاری خودروهای وارداتی خواهد کرد یا خیر؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آیا پلیس اقدام به شماره گذاری خودروهای وارداتی خواهد کرد یا خیر؟

سردار تقی مهری در خصوص چگونگی شماره گذاری خودروهای وارداتی صفر کیلومتر بعد از اعلام ممنوعیت واردات این خودروها به داخل کشور اظهار کرد: پلیس در این خصوص کاملاً بر پایه قانون عمل خواهد کرد، ما تابع مقررات هستیم. در خصوص واردات خودرو هم باید بگویم که پلیس راهور تا پیش از مسائل گمرکی خیلی دخالتی در این مسائل ندارد ولی همین که خودرویی وارد سامانه گمرک شود اطلاعات مربوط به آن در سامانه‌ای که در دست پلیس است به ثبت می‌رسد.

وی با ذکر اینکه برای شماره گذاری یک خودرو باید تمام شرایطی که قانون معین کرده و همینطور شرایط فردی که خودرو وارد کرده وجود داشته باشد، گفت: اگر تمام این شرایط که قوانین آن را معین کرده رعایت شده و مدارک آن هم در دست پلیس قرار گرفته باشد، پلیس راهور هم اقدام به شماره گذاری آن خودرو خواهد کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مورد اینکه آیا پلیس با توجه به ممنوعیت واردات خودرو اقدام به شماره گذاری این خودروها خواهد کرد یا خیر، گفت: ما سامانه‌ای داریم و هر خودرویی که در آن سامانه اطلاعاتش موجود باشد شماره گذاری خواهد شد، بدین سبب وقتی واردات ممنوع باشد اصلاً اطلاعاتش در سامانه پلیس نمی‌آید که امکان شماره گذاری وجود داشته باشد.

سردار مهری تصریح کرد: پلیس هر خودرویی را که دارای مجوز قانونی باشد و تمامی اسناد و مدارک قانونی آن هم وجود داشته باشد شماره گذاری خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar