آیین نامه واردات خودرو به دولت رفت

چهارشنبه 4 مرداد 02 ساعت 12:23
آیین نامه واردات خودرو به دولت رفت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تعلل دولت در اجرایی کردن مصوبه واردات خودرو گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم اعلام کردند که وزارت صمت آیین‌نامه را آماده کرده و برای دولت فرستاده است.

عزت‌الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یک سال و نیم قبل قانون واردات خودرو را تصویب و به دولت ابلاغ کرد.

وی افزود: ما در جلسه هفته گذشته با وزیر صمت، درباره سرانجام مصوبه واردات خودرو به کشور سؤال کردیم و با پیگیری‌هایی هم که امروز داشتیم اعلام کردند که وزارت صمت آیین‌نامه را آماده کرده و برای دولت فرستاده است و باید منتظر خروجی این آیین‌نامه باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ما در جلسه با وزیر صمت این نکته را هم گفتیم که ازیک‌طرف محدودیت ارزی را مطرح می‌کنید؛ اما ازیک‌طرف اعلام می‌کنید ثبت سفارشات انجام شود.

اکبری تالار پشتی خاطرنشان کرد: نظر بنده در زمان تصویب قانون این بود که وزارت صمت به‌طورکلی هیچ محدودیتی جز نظام تعرفه قائل نشود؛ چراکه نظام تعرفه‌ای قدرت تنظیم‌گری و درآمد خوبی برای دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق قانون محدودیتی برای واردات وجود ندارد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات را انجام ندهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصوبه واردات خودرو کلی بود و بحث خودروهای نو و دست‌دوم مطرح نبود گفت: واردات خودرو، طرح دوفوریتی دولت بود که مجلس آن را پیگیری کرد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar