بحث آزادسازی واردات خودرو ممتنع است

یکشنبه 16 آذر 99 ساعت 14:26
بحث آزادسازی واردات خودرو ممتنع است

دبیر انجمن قطعه سازان گفت:با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی درکشور، بحث واردات خودرو ممتنع است.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به آزادسازی واردات خودرو و تاثیرات آن بر صنعت خودرو، گفت: بحث واردات از نظر صنعت خودرو ممتنع است، به این خاطر که خودرو‌های وارداتی در رده قیمت و کیفیت خودرو‌های داخلی نیستند و از نظر تعدادی، تعداد زیادی را شامل نمی‌شود و ۲ ملاحظه اساسی برای آن وجود دارد.

او در مورد ملاحظات انجام گرفته در واردات خودرو، گفت: ملاحظه اول این است که اکنون برای واردات خودرو ارزی وجود ندارد و اولویت با کالاهای اساسی مردم و بعد کالاهای غیر معیشتی است.

دبیر انجمن قطعه سازان تشریح کرد: اول باید معیشت مردم و بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد و ارز موجود در کشور صرف این موارد خاص شود که باید دید ضرورت واردات خودرو تا چه حد است. از نظر صنعت خودرو  واردات این کالا ممتنع است و عدم واردات خودرو به کشور حمایت  از تولید داخل نیست و علت آن نداشتن ارز بوده است.

محبی نژاد گفت: هم اکنون صنعت خودرو تحریم شده است و خودرو و قطعه از شرکت‌ها یا کشور‌هایی که صنعت خودرو را تحریم کرده اند وارد نمی شود. سال ۹۲ بیش از ۶۰ درصد خودروهای وارداتی از کره جنوبی بود.

او ادامه داد:کشور‌های که بیشترین میزان واردات خودرو را با آن‌ها داشتیم، به تبعیت از تحریم ها‌ی آمریکا قراردادهایشان را با هر ۲ خودروساز داخلی لغو کرده اند و از ارسال هرگونه قطعه یدکی و قطعات خودرو خودداری کردند.

دبیر انجمن قطعه سازان تشریح کرد:در این شرایط واردات خودرو در سال آینده ممتنع است و تاثیر خاصی بر حوزه فعالیت خودروسازها و قطعه سازان نمی گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar