تویوتا هایلوکس می تواند وارد ایران شود

چهارشنبه 13 مهر 01 ساعت 15:56
تویوتا هایلوکس می تواند وارد ایران شود

تویوتا هایلوکس قبل از ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک خودروی آفرودی محبوب وارد ایران شد و بلافاصله توانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند. اکنون با توجه به سقف واردات ۲۰ هزار دلاری، برخی از مدل‌های این پیکاپ آفرودی برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارند.

در حال حاضر بسیاری از مدل‌های تویوتا هایلوکس در بازارهای جهانی با قیمت بیش از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسند، اما برخی از نسخه‌های این پیکاپ آفرودی از جمله مدل‌های سال ۲۰۱۶ آن در کشور قطر با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار نیز در بازار عرضه می‌شوند و به همین دلیل این مدل‌ها برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر برای تویوتا هایلوکس حتی تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات نیز در نظر گرفته شود، قیمت این پیکاپ ژاپنی در بازار ایران به حدود ۱ میلیارد تومان خواهد رسید و به همین دلیل می‌تواند به رقیب سرسخت تمام پیکاپ‌های چینی بازار تبدیل شود.

در واقع از آنجایی که خودروهای آفرود قدرتمند و پر آپشن مانند لندکروزر و پرادو قیمت زیادی دارند و با توجه به سقف واردات فقط می‌توان مدل‌های ساخت پایین‌تری از آنها را نسبت به هایلوکس به ایران آورد، همچنان تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ به عنوان یک خودروی آفرودی با ارزش خرید بالا می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان ایرانی پاسخ دهد.

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ که به عنوان نسل هشتم این پیکاپ ژاپنی محسوب می‌شود در اواخر سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. این خودرو در سال ۲۰۱۶ نیز وارد بازار ایران شد و توانست با طراحی ظاهری جذاب و کابین لوکس خود نسبت به مدل‌های قبلی به فروش چشمگیری دست پیدا کند؛ اما با ممنوعیت واردات خودرو سایر مدل‌های این خودرو شانس ورود به بازار ایران را از دست دادند و به همین دلیل فقط مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو در بازار ایران یافت می‌شود.

هایلوکس در نسل هشتم خود با موتورهای بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر و ۴ لیتری ۶ سیلندر به همراه موتورهای دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و اینتر کولر ۳ لیتری روانه بازار شد. گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی و اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه‌ها به چرخ‌ها را بر عهده دارند.

گفتنی است تویوتا هایلوکس در مدل ۲۰۲۲ نیز کاملا به‌روز شده و با موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل هم قابل سفارش است. این پیکاپ ژاپنی به دلیل به‌روزرسانی‌های متعدد به خصوص در بخش کابین اکنون می‌تواند در قالب یک شاسی بلند خانوادگی نیز به نیاز مشتریان پاسخ دهد.

گجت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar