معرفی نسل جدید تویوتا پریوس ۲۰۲۳

پنج شنبه 26 آبان 01 ساعت 08:46
معرفی نسل جدید تویوتا پریوس 2023

تویوتا رسماً نسل پنجم پریوس را با دو نوع پیشرانه ۱۹۳ و ۲۲۰ اسب بخار رونمایی کرد.

در این نسل، سازندهٔ ژاپنی مشهورترین مدل هیبریدی خود را بازطراحی کرده است تا پویاتر، جادارتر و بسیار جذاب‌تر از قبل شود. پریوس جدید در بیرون شکل کلی نسل‌های قبلی خود را حفظ کرده اما حالا فاصلهٔ محوری کشیده‌تر، مرکز ثقل پایین‌تر و رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی بزرگ‌تری دارد. طراحی کلی خودرو نیز شباهت‌هایی به سدان جدید کراون دارد خصوصاً در جلو که چراغ‌های دو خودرو بسیار به هم شبیه است.

پریوس جدید روی نسل دوم پلت‌فرم TNGA تویوتا ساخته شده که مستحکم‌تر از پلت‌فرم نسل قبلی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو مک‌فرسون و در عقب دو جناقی است. به گفتهٔ تویوتا، نسل دوم پلت‌فرم TNGA موجب بهبود عملکرد خودرو در پیچ‌ها و پایداری بهتر در رانندگی‌های مستقیم می‌شود.

فعلاً برای این خودرو در ژاپن دو نوع قوای محرکه مختلف معرفی شده است. نسخهٔ اول از سیستم هیبریدی سری موازی تویوتا استفاده می‌کند که با موتورهای ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری ارائه می‌شود و ۱۹۳ اسب بخار قدرت دارد. این مدل همچنین به‌منظور عملکرد بهتر در مسیرهای لغزنده و پایداری بیشتر در پیچ‌ها، به سامانهٔ چهارچرخ محرک E-Four تویوتا هم مجهز است. نسخهٔ بعدی اما از نوع پلاگین‌هیبریدی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی است که مجموعاً ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ تویوتا، برد تمام الکتریکی این نسخه ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبلی خواهد بود ولی هنوز عدد مشخصی در این رابطه اعلام نشده است.

نسل جدید پریوس از آخرین نسخهٔ پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا بهره می‌برد که شامل یک دوربین در جلو، یک دوربین در عقب برای آینهٔ دیجیتالی و سیستم ضبط رانندگی داخلی خودرو می‌شود. علاوه بر این، سیستم Teammate تویوتا هم ارائه شده که شامل پارک از راه دور می‌شود. به لطف این سیستم، راننده می‌تواند بدون حضور در خودرو، از بیرون پارک کردن یا بیرون آوردن خودرو را کنترل کند.

تویوتا در این ماشین دو پریز برق برای اتصال لوازم جانبی مختلف تعبیه کرده است که دو حالت دارد. در حالت اول بنام BEV، برق موردنیاز وسایل فقط از باطری‌ها تأمین می‌شود اما در حالت HEV، اگر شارژ باطری‌ها کم باشد، پیشرانهٔ بنزینی اقدام به شارژ آن‌ها می‌کند. پریوس جدید همچنین به سیستم شارژ خورشیدی هم مجهز است که در هرسال انرژی کافی برای پیمودن ۱۲۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این سیستم برق موردنیاز سیستم تهویه و دیگر عملکردهای خودرو را تأمین می‌کند و در هنگام پارک بودن نیز به شارژ باطری‌ها می‌پردازد.

طراحی داخل نسل جدید پریوس فاصلهٔ زیادی از نسل‌های قبلی گرفته است. در اینجا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک هم مقابل راننده به چشم می‌خورد. شکل کلی داشبورد نیز کاملاً جدید است و به کراس‌اوور الکتریکی bZ4X شباهت‌هایی دارد. نسل جدید تویوتا پریوس به‌زودی برای بازار ایالات‌متحده در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar