اضافه شدن قابلیت‌های ایمنی جدید به مدل‌های ۲۰۲۰ تویوتا

بروزرسانی در: دوشنبه 27 خرداد 98 ساعت 13:40
اضافه شدن قابلیت‌های ایمنی جدید به مدل‌های 2020 تویوتا

شرکت تویوتا قصد دارد ایمنی خودروهای مدل ۲۰۲۰ خود را با دو تکنولوژی جدید پارک اتوماتیک و خاموش کردن اتوماتیک موتور تقویت کند. در خودروهایی که به سیستم ورود بدون کلید Smart Key System مجهز هستند، همان طور که از نامش پیداست، سیستم خاموش کردن اتوماتیک موتور به طور خودکار، در صورتی که موتور به مدت معینی به صورت درجا کار کند، آن را خاموش خواهد کرد. تویوتاهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید در حال حاضر یک سیستم هشدار صوتی و تصویری هم دارند که در صورت درجا کار کردن بیش از حد موتور فعال می‌شوند. این سیستم جدید علاوه بر حفظ این قابلیت هشدار، همان طور که گفته شد توانایی خاموش کردن موتور را نیز دارد.

تویوتا در بیانیه مطبوعاتی خود نگفته که این مدت زمان از پیش تعیین شده چقدر است. همچنین شرکت توضیحی در مورد این که آیا هنگامی که موتور بیش از مدت تعیین شده مذکور به صورت درجا کار کند، ولی راننده پشت فرمان خودرو حضور داشته باشد، باز هم سیستم موتور را خاموش خواهد کرد یانه. سال پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرده بود که طی ۱۲ سال، ۲۸ مورد مرگ بر اثر روشن ماندن خودرو داخل پارکینگ اتفاق افتاده است. علت این موضوع در بیشتر موارد سیستم ورود بدون کلید خودروها بوده که برخی مالکان، از جمله افراد مسن و پیر که بیشتر به سوییچ‌های عادی خودرو عادت دارند، به هنگام ترک خودرو فشردن دکمه استاپ را فراموش کرده و به علت درجا کار کردن خودرو، فضای خانه آن‌ها پر از گازهای سمی اگزوز شده است.

قابلیت جدید تویوتا می‌تواند این مشکل را حل کند. یک سیستم مشابه در خودروی جگوار ایکس اف نیز وجود دارد که به هنگام قرار گرفتن دسته دنده روی حالت پارک و باز شدن کمربند ایمنی، حتی در صورت نشستن راننده پشت فرمان خودرو به صورت خودکار خاموش می‌شود. تویوتا می‌گوید سیستم خاموش کردن خودکار موتور در آپگرید بعدی خود امکان ارسال یادآور به راننده را از طریق اپلیکیشن فراهم خواهد کرد.

اضافه شدن قابلیت‌های ایمنی جدید به مدل‌های 2020 تویوتا

از سویی دیگر، سیستم پارک اتوماتیک تویوتا صرفاً روی مدل‌هایی که دنده یا ترمز دستی الکترونیکی دارند ارائه خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی تویوتا گفته که این سیستم هنگامی فعال می‌شود که راننده خودرو را ترک کرده و دسته دنده را در حالت پارک قرار نداده است. در این حالت، سیستم یا دنده را در حالت پارک قرار می‌دهد، یا ترمز دستی الکترونیکی را فعال می‌کند.

هنوز مشخص نیست دقیقاً کدام یک از مدل‌های تویوتا این سیستم‌ها را دریافت خواهند کرد، ولی انتظار می‌رود قبل از آغاز فروش مدل‌های ۲۰۲۰ روی بسیاری از مدل‌های تویوتا عرضه شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar