آینده نامعلوم تویوتا یاریس در آمریکا

بروزرسانی در: سه شنبه 22 آبان 97 ساعت 18:24
آینده نامعلوم تویوتا یاریس در آمریکا

شرکت تویوتا قصد دارد مدل‌های نه چندان محبوب خود را از خطوط تولید خارج کند و یکی از مدیران ارشد شرکت گفته که یاریس یکی از گزینه‌هایی است که به احتمال زیاد به این سرنوشت دچار خواهد شد.

جیم لنتز، مدیرعامل تویوتا آمریکای شمالی در مصاحبه‌ای هفته پیش به اتو نیوز گفته که شرکت قصد دارد تمامی مدل‌های بازار آمریکای خود را بررسی می‌کند تا برخی از مدل‌های کم فروش و نه چندان محبوب را از خطوط تولید خارج کند. در مصاحبه، او خیلی وارد جزئیات نشده و فقط گفته بود که برخی از این خودروهایی که قرار است تولیدشان متوقف شود، قربانی افزایش محبوبیت کراس اورها و شاسی بلندها نزد خریداران هستند.

اکنون به نظر می‌رسد ما اولین نام خود را به دست آورده‌ایم: یاریس. آینده این مدل ساب کامپکت در بازار آمریکا با توجه به فروش نه چندان خوبی که در این کشور دارد، طبق ادعای لنتز نامعلوم است. وی در بخشی از صحبت‌های خود در این مورد گفته: «من نمی‌دانم که حداقل در بازار آمریکا، این سگمنت چقدر مهم می‌تواند باشد.»

آینده نامعلوم تویوتا یاریس در آمریکا

اگر نظر ما را بخواهید بدانید، با این جمله می‌توان مطمئن شد که یاریس قطعاً از مجموعه مدل‌های بازار آمریکای تویوتا خارج خواهد شد. میزان تقاضا در بازار برای یاریس iA که در واقع همان مدل مزدا ۲ می‌باشد در ماه اکتبر ۲۸ درصد کاهش داشته و از سوی دیگر، فروش یاریس هاچ بک ۷۸ درصد افت کرده است.

تویوتا ظاهراً بر خلاف فورد هیچ ترسی از کاهش تعداد مدل‌های خود به حتی ۱ خودرو هم ندارد. لنتز گفته که هیچ خطری کرولا و کمری را تهدید نمی‌کند، ولی داستان کوپه‌ها و ساب کامپکت ها کاملاً متفاوت است. با نگاهی به مجموعه مدل‌های تویوتا می‌بینیم که شرکت مدل ۸۶ را در کنار لکسوس RC و LC جدید در بازار دارد. همان طور که اتونیوز هم در گزارش خود اشاره کرده، فروش ۸۶ در ماه اکتبر ۴۰ درصد کاهش یافته و فروش RC نیز کاهشی ۵۲ درصدی را تجربه کرده است.

در عین حال که تویوتا در حال تصمیم گیری در مورد آینده برخی مدل‌های خود است، آن‌ها در حال آماده شدن برای وارد کردن یک مدل فوق العاده مهم به بازار هستند. نسل جدید سدان کرولا روز ۱۵ نوامبر (پس فردا) رونمایی رسمی می‌شود و شرکت قصد دارد مراسم رونمایی را به صورت زنده پوشش دهد.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar