دستور ترخیص بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک

یکشنبه 3 آذر 98 ساعت 11:24
دستور ترخیص بیش از 1000 دستگاه خودرو وارداتی در گمرک

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، ازدستور مرجع قضایی برای ترخیص بیش از هزار دستگاه خودروی سواری که درگمرک کشور متوقف هستند، خبر داد.

احمد ذاکری در سفر به مازندران  اظهار داشت با دستور مرجع قضایی، دستور ترخیص بیش از هزار دستگاه خودروی سواری وارداتی داده شده وتشریفات آن درحال انجام است.

وی، مشکل توقف خودروهای سواری وارداتی، را بدون ثبت سفارش داخلی اعلام واضافه کرد، که دولت ثبت سفارش خودرو را ممنوع کرده و بعضی از این خودروها دارای مشکلات قضایی بودند که البته این موضوع‌های هیچ ارتباط به گمرک نداشته است.

ذاکری اضافه کرد، که انشاله هرچه سریع‌تر تکلیف خودروهای دپوشده درگمرک تعیین تکلیف و ترخیص شود.

ترخیص کالا از گمرک به کمتر از ۲ ساعت

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، دربخش دیگری به کاهش زمان ماندگاری کالا در گمرکات اشاره کرد وگفت: اکنون هم در بحث واردات وهم صادرات کالا از گمرکات با راه اندازی سامانه جامع امورگمرکی کاهش قابل توجهی داشته است.

ذاکری با ذکر اینکه با راه اندازی سامانه جامع امورگمرکی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری صاحب کالا درگمرک نیست، اضافه کرد، صاحب کالاهای صادراتی ونیز وارداتی با استفاده از سامانه جامع امورگمرکی، اظهار خود را ثبت وبا ارزیابی محل تشریفات اداری کالای خود را درگمرک انجام می‌دهد.

وی ادامه داد، تا پیش از راه اندازی سامانه جامع امورگمرکی میزان ترخیص کالا در گمرکات از ۱۰ تا ۱۵ روز و در بعضی مواقع بیشتر ازاین زمان معطل بوده که اکنون این شرایط به کمتر از دو ساعت در بحث صادرات کاهش یافته است.

رشد مثبت صادراتی ایران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، دربخش دیگری بدون اشاره به حجم کالاهای وارداتی و هم صادراتی امسال از کشور گفت، که صادرات کالا امسال ازگمرکات کشور رشد قابل توجه ومثبتی را داشته است.

ذاکری به عواملی که موجب افزایش حجم بالای صادرات ازگمرکات کشور شده اشاره کرد وافزود: گمرک ایران در سال‌های گذشته با فراهم کردن شرایط مناسب به ویژه دربخش صنعت، که قانون هم پیش بینی‌های لازم را داشته ازجمله، تسهیلات درترخیص وانبارهای اختصاصی وکاهش زمان ترخیص کالا توانسته درجهت افزایش مثبت صادرات درسال جاری قدم بردارد.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دستور ترخیص بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ایلیا
مهمان

خدا عوضش بده هرکی ازاد کرد . این ماشین ها اموال مردم هست که مدت ها پیش ثبت نام کرده اند و سرمایه شان در گمرک مانده بود.
انشاله بقیهخودروها هم ازاد بشوند.