رونمایی میتسوبیشی ASX جدید در نمایشگاه خودرو شیراز

بروزرسانی در: چهارشنبه 23 خرداد 03 ساعت 08:16
رونمایی میتسوبیشی ASX جدید در نمایشگاه خودرو شیراز

آرین موتور پس از سال ها مجدداً میتسوبیشی ASX وارداتی را در اتو اکسپو شیراز رونمایی کرد تا در آینده ای نزدیک آن را از طریق سامانه عرضه کند.

اولین نمایشگاه خودروی سال ۱۴۰۳ از ۲۲ تا ۲۵ خردادماه جاری در شیراز و در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز خواهد شد. ساعات بازدید از این نمایشگاه نیز به دلیل جلوگیری از تداخل با ساعات کاری و کاهش دمای هوا از ۱۷ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است.

در این نمایشگاه که بزرگترین رخداد خودرویی شهر شیراز تا کنون نیز محسوب می شود، آرین موتور دست پر وارد شده و محصولات وارداتی جدید خود را در معرض دید عموم قرار داده است. نکته اصلی غرفه این شرکت اما به مهم ترین شریک تجاری اش یعنی میتسوبیشی و دو محصولش یعنی اوتلندر و ASX مربوط می شود.

از این رو در ادامه به سراغ معرفی ASX وارداتی خواهیم رفت تا بتوانید با یکی از جدیدترین محصولات آرین موتور آشنا شوید.

همان طور که می دانید جدیدترین مدل میتسوبیشی های وارداتی برای بازار ایران به سال ۲۰۱۷ برمی گردد. در نتیجه آخرین ASX های بازار ایران نیز هم اکنون حدود ۷ سال عمر دارند. آرین موتور با توجه به این قضیه واردات ASX را اما این بار از مبدا چین (کمپانی GAC) از سر گرفته تا سبد محصولات وارداتی اش را متنوع تر کند.

طراحی ظاهری ASX 2024

با نگاهی به چهره ASX جدید وارداتی به یاد اوتلندرهای موجود در بازار می افتیم چرا که میتسوبیشی برای طراحی بخش جلوی این کراس اوور کوچک از اوتلندرهای نسل قبل خود الهام گرفته. به عبارتی دیگر ASXهای جدید وارداتی آرین موتور نسخه کوچک شده اوتلندرهای قدیمی اند.

در عقب اما تغییر چشم گیری در بخش طراحی رخ نداده چرا که فرم چراغ ها و سپر خودرو تقریباً با ASXهای ۲۰۱۷ شبیه اند و فرق آن چنانی رخ نداده است.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX جدید

ASX جدید آرین موتور مانند نسخه قبلی وارداتی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند ۱۴۸ اسب بخار توان و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT با ۶ دنده مصنوعی تحویل دهد. نکته مهم مشخصات فنی نسخه جدید وارداتی تک دیفرانسیل بودن آن است که این ویژگی می تواند خریداران را کمی از انتخاب این کراس اوور دلسرد کند.

امکانات رفاهی و ایمنی ASX وارداتی

به دلیل محدودیت های ارزی اعمال شده برای واردات خودرو، آرین موتور به ناچار مجبور شد تا نسخه پایه این کراس اوور جمع و جور را با آپشن هایی نظیر ۴ ایربگ، مولتی مدیا ۷ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور پارک و سانروف برای عرضه در بازار ایران سفارش گذاری کند.

قیمت ASX 2024 چقدر خواهد بود؟

با توجه به این که امکان واردات خودروهایی با قیمت بالای ۲۰ هزار یورو وجود ندارد، به احتمال زیاد بهای مدل ۲۰۲۴ ASX نیز زیر ۳ میلیارد تومان برای خریدار تمام خواهد شد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar