سرانجام خودروهای دپو شده چه شد؟

بروزرسانی در: پنج شنبه 23 آبان 98 ساعت 11:19
سرانجام خودروهای دپو شده چه شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص سرانجام خودروهای دپو شده گفت: سازمان بازرسی کل کشور حتی از خروج ۱۰۴۸خودرویی که وزیر مجوز آن را داده بود، ممانعت کرد.

مهدی دادفر  در خصوص وضعیت ۱۰۴۸ خودرویی که قرار بود از گمرک خارج شود، توضیح داد: این خودروها گواهی نامه گمرکی دریافت کرده‌اند؛ این گواهی به معنای برگه سبز ترخیص قطعی کالاست ولی سازمان بازرسی کل کشور مانع خروج آن‌ها از درب گمرک شد.

او اضافه کرد: محدودیتی که توسط هیات دولت وضع می‌شود به واسطه همان هیات هم باید رفع شود، بنابراین ارائه مجوز برای خروج برای این خودروها، تنها در اختیار شخص وزیر صنعت نیست.

دادفر به انتقاد واردکنندگان مبنی بر چرایی خروج تنها ۱۰۴۸خودرو اشاره کرد و گفت: همچنان نزدیک به ۴۵۰۰خودرو در گمرک خاک می‌خورد، درحالیکه متوسط عمر نگه‌داری آن‌ها در گمرک یک سال و نیم است، حتی بعضی از آن‌ها نزدیک به چهار سال است که بلاتکلیف مانده‌اند. سؤال ما این است که چرا در کارگروهی که با حضور بانک مرکزی و وزیر صمت تشکیل شده همه خودروها تعیین تکلیف نشده‌اند؟

وی با تاکید بر اینکه معضل همه واردکنندگان باید با هم حل شود تصریح کرد: توزیع عادلانه فرصت‌ها یعنی از بین آن همه خودروی بلاتکلیف، تنها ۱۰۴۸ دستگاه رفع محدودیت نشود و مابقی خودرو‌ها را هم خارج کنند، برای این خودروها ارز از کشور خارج شده و باید به مردم تحویل داده شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: البته احتمال اینکه برای خروج ۱۰۴۸خودرو رایزنی‌هایی انجام گرفته باشد وجود دارد چون که مسلماً هرکس به فکر منافع خودش است.

اقتصادآنلاین

علت نوسانات اخیر بازار خودرو چیست؟

تکلیف بقیه خودروهای وارداتی چیست؟

مالکان خودروهای دپو شده با مدیران منطقه آزاداروند درگیر شدند

کلاهبرداران شیوه جدیدی برای اخاذی از فروشندگان خودرو پیدا کردند!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar