مینی ون برقی دایون M1 در راه ایران

بروزرسانی در: دوشنبه 29 آبان 02 ساعت 12:52
مینی ون برقی دایون M1 در راه ایران

خودروی جدید MPV دایون M1 که محصول شرکت چینی دایون است، در حال انجام آزمون‌های فنی در تهران مشاهده شده است.

دایون M1 یک خودروی کاملاً برقی از نوع MPV محسوب می‌شود که اخیراً در تهران دیده شده است. این نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های خودروسازی خصوصی در حال انجام آزمون‌های فنی و رانندگی برای این خودرو است.

در حال حاضر سه شرکت ایرانی شامل مکث موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و زامیاد با شرکت دایون چین همکاری دارند و محصولاتی از این شرکت را عرضه کرده‌اند. اما این خودروی جدید دایون هنوز به طور رسمی از سوی هیچ‌یک از این شرکت‌ها معرفی نشده و مشخص نیست کدام مجموعه قصد عرضه آن را دارد.

البته باتوجه عدم استقبال از خودروهای مینی ون و مجموعا MPV ها و همچنین مطرح نبودن برند دایون مطمئنا شرکت عرضه کننده کار آسانی برای عرضه این خودرو در بازار کشور نخواهد داشت.

موضوع دیگر که حضور و عرضه خودروهای برقی را در ایران مستقیما تحت تاثیر قرار داده است، نبود زیرساخت‌ها و جایگاه شارژر خودروهای برقی است که علیرغم ادعای مسئولان، تا کنون پیشرفت این پروژه همچنان در حد صفر است و خریداران خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی با مشکل شارژ مواجه خواهند شد.

مشخصات فنی دایون M1

این خودرو از یک موتور الکتریکی ۱۹۷ اسب بخاری با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر بهره می‌برد. برد حرکتی آن در حالت شارژ کامل ۵۵۰ کیلومتر اعلام شده است که البته با توجه به شرایط ایران، می‌تواند کمتر از این مقدار باشد. سیستم تعلیق جلو و عقب به ترتیب از نوع مک فرسون و مولتی لینک است.

دایون M1 یک خودروی هفت نفره از نوع MPV محسوب می‌شود که البته قابل سفارش به صورت شش نفره نیز هست. صندلی‌های ردیف دوم آن نیز به صورت کاپیتانی قابل سفارش است.

از امکانات دایون M1 می‌توان به کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای مختلف، ترمز پارک الکتریکی، صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی، دوربین ضبط رویداد و غیره اشاره کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar