واردات غیرقانونی ۳۰۰ خودرو هایلوکس

دوشنبه 29 فروردین 01 ساعت 15:23
واردات غیرقانونی ۳۰۰ خودرو هایلوکس

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس براساس وظایف نظارتی خود در اولین جلساتش در سال جدید با دعوت از سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کل کشور، مجموعه عملکرد و اقدامات این دستگاه‌ها را در سال قبل و برنامه‌های آنها را در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

دیوان محاسبات کل کشور نیز در جلسه روز یکشنبه (۲۸ فروردین ماه) این کمیسیون مجموعه اقدامات و عملکرد خود را در سال ۱۴۰۰ در قالب گزارشی با عنوان رویکردهای تحولی در دیوان محاسبات و در ۱۶محور به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تقدیم کرد. عملکرد حوزه رسیدگی دیوان در بخش دادسرا و هیئت‌های مستشاری یکی از محورهای مهم این گزارش است که اهم اقدامات و پرونده‌های حسابرسی شده در دادسرای دیوان محاسبات را در ۱۲ بند مطرح کرده است.

۱- اولویت بندی پرونده های مهم ارجاعی با هدف مهم رسی

۲- نظارت مستمر بر کار شعب دادیاری به منظور کاهش زمان رسیدگی ها

۳- دریافت تعداد ۱۸۱۶ فقره گزارش تخلف (اعم از گزارش بخش‌های فنی و حسابرسی، گزارش مردمی و گزارش مراجع رسمی) و ارجاع آن به شعبات دادیاری و تشکیل پرونده جهت رسیدگی.

۴- تعیین تکلیف تعداد ۱۲۷۵ فقره پرونده اعم از صدور دادخواست بطرفیت مسئولان ذی‌مدخل و یا صدور قرار مقتضی، که تعداد ۳۰۵ فقره از آنها با صدور دادخواست جهت ادامه رسیدگی به هیات‌های مستشاری ارسال گردیده و تعداد ۹۷۰ فقره نیز با صدور قرار مقتضی و تذکرات لازم به سرانجام رسیده است.

۵- تعیین تکلیف تعداد ۳۲۵ پرونده در اجرای احکام دادسرا و اجرای آراء قطعی آنها اعم از مجازات‌های اداری و جبران ضرر و زیان و یا انجام تکالیف مقرر عهده مسئولین.

۶- وصول جمعاً مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال ناشی از اجرای احکام و واریز آن به حساب‌های خزانه‌ای اعم از حساب رابط مربوط به رسیدگی‌های دیوان و سایر حساب‌های خزانه‌‏ای  و حساب‏‌های دولتی. شایان ذکر است، رقم مذکور نسبت به سنوات مشابه بیش از دو برابر افزایش داشته است.

۷- رسیدگی و صدور دادخواست در خصوص موضوع واردات غیرقانونی ۳۰۰ دستگاه خودرو هایلوکس دو کابین.

۸- رسیدگی و ورود به موضوعات خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی.

۹- ورود به ترک فعل در خصوص عدم دریافت حقوق دولتی معادن در سطح ۳۱ استان کشور که رقمی بالغ بر ۱۵۲.۰۰۰ میلیارد ریال بلاوصول مانده بود که تاکنون ۱۳۰.۰۰۰ میلیارد‏ ریال آن وصول و به حسابهای مربوط واریز گردیده است.

۱۰- رسیدگی به موضوعات و قراردادها در حوزه نفت و انرژی و میادین نفتی در قالب چندین پرونده.

۱۱- پیگیری و بررسی موضوع استقرار ۲۳ سامانه دولت الکترونیک که باید در سال پایانی برنامه ششم توسعه (سال جاری) بصورت صددرصد عملیاتی گردد.

۱۲- رسیدگی به موضوع توزیع نهاده های دامی با ارز ترجیحی

جدول
همچنین هیئت‌های مستشاری و محکمه تجدیدنظر دیوان محاسبات کل کشور در سال ۱۴۰۰ در مجموع در خصوص پرونده‌های بررسی شده، ۶۳۳ رای صادر کرده که برای ۴۲۰ پرونده قرار و برای ۸ پرونده تصمیم صادر شده و ۸۰ رای نیز برای اعاده دادرسی صادر شده است.

در این گزارش آراء صادره توسط هیئت‌های مستشاری و محکمه تجدیدنظر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مورد مقایسه قرار گرفته است که براساس جدول آن میزان توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی، کسر حقوق و مزایا به مدت ۱ ماه الی یکسال، انفصال موقت ۱ ماه الی یکسال، انفصال دائم و جبران ضرر و زیان و خسارت وارده در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar