بررسی ورود فورد ماوریک به ایران

سه شنبه 8 شهریور 01 ساعت 14:08
بررسی ورود فورد ماوریک به ایران
پیکاپ فورد ماوریک از جمله پیکاپ‌هایی است که در صورت رفع موانع می‌تواند بر اساس آیین نامه جدید واردات خودرو وارد بازار خودرو کشور شود.

با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت و برنامه از سرگیری واردات خودرو بر اساس آیین نامه جدید واردات، پیکاپ فورد ماوریک ۲۰۲۲ یکی از برترین گزینه‌هایی است که در مدل پایه قابلیت ورود به بازار ایران را دارد.

پیکاپ فورد ماوریک مدل ۲۰۲۲ در دو نسخه بنزینی و هیبرید با قیمت مجاز درج شده در آیین نامه واردات خودرو قابلیت مناسبی برای عرضه در ایران دارد.

هر چند در خصوص ورود خودروهای امریکایی به بازار خودرو ایران موانعی وجود دارد اما لازم است نکاتی را در خصوص امکان واردات احتمالی این پیکاپ گوشزد کنیم.

این پیکاپ با ورود به بازار ایران می‌تواند طیف گسترده‌ای از علاقمندان پیکاپ‌ را به سوی خود جلب کند که در این سال‌ها تنها به تویوتا هایلوکس و پیکاپ‌های چینی دسترسی داشتند.
اما ورود این پیکاپ به بازار خودرو کشور می‌تواند فوایدی بسیار بیشتر از متنوع سازی سبد خودروهای وارداتی کشور نیز در پی داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی یکی از مهمترین عوامل خروج دونالد ترامپ از برجام را به دلیل خالی ماندن دست فعالان اقتصادی و شرکت‌های این کشور از بازار ایران و منفعت ۱۰۰درصدی اروپا از جمله فرانسه دانستند که موجب شد تا ترامپ بدون هیچ مانعی خروج از برجام را کلید بزند.

به اعتقاد این کارشناسان اگر سهمی از کیک اقتصاد ایران برای شرکت‌های امریکایی در نظر گرفته می‌شد، ترامپ نمی‌توانست به این راحتی به برجام پشت پا بزند و ما نیز می‌توانستیم از لابی فعالان اقتصادی امریکا برای منافع خویش استفاده کنیم.

با این وجود برجام با پشت پای ترامپ برای مدتی به محاق رفت اما حالا که شرایط برای ازسرگیری برجام در دولت سیزدهم فراهم است می‌توانیم خطای محاسباتی آن روز را با درس گرفتن از تجربه برجام جبران نماییم.
راه حل نیز بسیار ساده است؛ خودروهای امریکایی می‌تواند همچون سایر اقلام آمریکایی موجود در بازار ایران مورد استفاده قرار گیرد.

با این کار نه تنها لذت سواری یک محصول بروز را برای مردم کشور فراهم می‌کنیم بلکه خروج احتمالی دوباره برای روسای جمهور بعدی آمریکا را نیز سخت و پرهزینه خواهیم کرد.

درس گرفتن از تاریخ همان چیزی است که امروز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با اهرم اقتصادی در کنار توانمندی نظامی، بقای هر چه بیشتر حکومت اسلامی را تضمین کنیم.

بر اساس شواهد موجود، برجام با تغییراتی نسبت به قبل در دولت سیزدهم از سرگرفته خواهد شد و خودروسازانی نظیر پژو، رنو، کیا و هیوندای که با بدعهدی در زمان تحریم ما را تنها گذاشتند نیز برخواهند گشت آنهم بدون پرداخت خسارت.

عقل سلیم حکم می‌کند تا ما بخشی از رافت اسلامی نسبت به اروپا و خودروسازان آسیایی را به خودروسازان آمریکایی نشان دهیم.

بر اساس این گزارش، پیکاپ فورد ماوریک مدل ۲۰۲۲ با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو در مدل پایه بنزینی و هیبریدی قابل سفارش است هر چند محصولات دیگری نیز از خودروسازان امریکایی چنین ظرفیتی دارند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar