ورود هاوال H6 به ایران توسط بی ام کارز

دوشنبه 9 بهمن 02 ساعت 11:45
ورود هاوال H6 به ایران توسط بی ام کارز

هاوال H6 یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی بی ام کارز خواهد بود که به تازگی نمونه اولیه اش در گمرک ایران ترخیص شده و احتمالاً نمایشگاه خودروی تهران حضور یابد.

شرکت بهمن موتور در گذشته محصولات هاوال را به ایران وارد می کرده اما پس از شروع تحریم ها عرضه محصولات این شرکت چینی مطرح توسط بهمن متوقف شد. حال اما پس از آزادسازی واردات خودروهای نو، مجدداً شاهد آن هستیم که بی ام کارز قصد دارد احتمالاً نسخه هیبریدی هاوال H6 را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کند.

هم اکنون طبق عکس های ارسالی متوجه شدیم که نسخه نمونه هاوال H6 در گمرک ایران ترخیص شده تا برای تست های فنی روانه جاده ها و خیابان ها شود. احتمالاً در آینده ای نزیک این خودرو باید برای کسب استاندارد نیز آماده شود تا بتواند مجوز شماره گذاری را برای عرضه در سامانه اخذ کند.

به طور کلی این خودرو در قسمت جلو طراحی ظاهری جذابی دارد و می تواند نظرها را به خود جلب کند. در بخش عقب اما چراغ های پیوسته و فرم در صندوق به گونه ای است که حس خوبی را به بنده القا نکرده و احتمالاً این طراحی برای ایرانیان هم آن چنان جذاب نخواهد بود.

همان طور که پیشتر گفته شد بی ام کارز قصد دارد تا نسخه هیبرید این کراس اوور چینی را به ایران وارد کند. هاوال H6 هیبرید مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که به کمک یک موتور الکتریکی می تواند در مجموع ۲۴۰ اسب بخار توان و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

به طور کلی قیمت این خودرو در بازار جهانی از حدود ۳۴ هزار دلار شروع می شود و به همین دلیل شاید عرضه اش فقط برای جانبازان باشد و واجدین شرایط امکان خریدش را داشته باشند.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar