پایان عصر طلایی خودروسازان با واردات خودرو

چهارشنبه 19 آذر 99 ساعت 12:09
پایان عصر طلایی خودروسازان با واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با واردات خودرو، عصر طلایی خودروسازان به پایان می‌رسد، بنابراین این شرکت‌ها ناچار می‌شوند، کیفیت و کمیت خود را افزایش داده و با همتایان خارجی خود رقابت کنند.

الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو، گفت: مشکل اصلی بازار خودرو در وضعیت فعلی کمبود عرضه و تولید است؛ هرچند خودروسازان طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودند اما نمی‌توان همیشه منتظر آنها بود که این شرکت‌ها چه آشی برای مردم می‌پزند.

خودروهای داخلی؛ گران و بی کیفیت

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در وضعیتی که خودروسازان قیمت محصولات تولیدی خود را متناسب با نرخ ارز افزایش داده و درعین حال دم از ورشکستگی می‌زنند، مردم هم از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند چون خودروهای داخلی در مقایسه با همتایان خارجی خود بی کیفیت بوده و گران هستند.

وی با ذکر اینکه باید با اخذ تدابیر ویژه از زیان خودروسازان جلوگیری شود و از طرف دیگر خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی رساند، اضافه کرد: باید به افرادی که به خودرو نیاز دارند اجازه داده شود، با تعرفه پایین خودرو وارد کشور کنند تا از یک سو نیاز داخلی تامین شود و از طرف دیگر بازار سیاه چهارچرخ‌ها جمع شود.

واردات، خودروسازان را ناچار به افزایش کیفیت می‌کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با واردات خودرو، عصر طلایی خودروسازان به پایان می‌رسد، بنابراین این شرکت‌ها ناچار می‌شوند، کیفیت و کمیت خود را افزایش داده و با همتایان خارجی خود رقابت کنند. ما باید دیر یا زود به این سمت حرکت کرده و در عین حال که از تولید داخل حمایت می کنیم، از حقوق مصرف کننده هم دفاع کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه باید خودروی موردنیاز مردم یعنی خودروی به روز و باکیفیت تامین شود، تصریح کرد: باید در برابر واردات خودرو به خودروسازان اجازه صادرات داده شود تا در صورت توان، مازاد تولید خود را به خارج صادر کنند.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar