واگذاری خودروسازان می‌تواند پس از آزادسازی وثیقه‌ها انجام گیرد

یکشنبه 30 تیر 98 ساعت 11:08
واگذاری خودروسازان می‌تواند پس از آزادسازی وثیقه‌ها انجام گیرد

فرشاد مقیمی گفت: شرکت‌های دولتی به طور معمول دارایی‌های خود را در بانک‌ها به وثیقه می‌گذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند.

فرشاد مقیمی در مورد اظهارنظر رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عدم امکان واگذاری سهام خودروسازان به خاطر در وثیقه بودن بخشی از سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت: طبق روال، شرکت‌های دولتی دارایی‌های خود را در بانک‌ها به وثیقه می‌گذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند. پس قرار گفتن بخشی از سهام خودروسازان در گروی بانک‌ها، امری غیرعادی نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بعضی مقاطع زمانی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران متقاضی شرکت در بعضی پروژه‌ها بوده که برای این کار، نیاز به منابع مالی داشته است، پس برای این کار باید از بانک وام دریافت می‌کرده و به همین خاطر، وثیقه‌هایی را برای این کار به بانک سپرده است. پس سهام ایدرو در خودروسازان به عنوان وثیقه اعطا شده و طبیعی است که اگر این سهام قرار باشد واگذار شود، باید با سهام دیگری نزد بانک جایگزین شود یا تسهیلات اخذ شده از بانک به صورت کامل بازپرداخت شود.

وی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع برای آزادسازی سهام مشکلی ندارد و می‌تواند وثیقه‌ها و اموال دیگری را به جای سهام خودروسازان نزد بانک به وثیقه بگذارد.

مقیمی تصریح کرد: بنابراین واگذاری می‌تواند پس از آزادسازی وثیقه‌ها انجام گیرد و اگر این وثیقه‌ها آزاد شود، مشکلی در واگذاری سهام رخ نمی‌دهد. ضمن اینکه برای واگذاری این شرکت باید ارزش دارایی‌ها از طرف حسابرسی که سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌کند، محاسبه شده و تمام ابعاد دارایی‌ها، بدهی‌های پنهان و صورت‌های مالی آن در طول سال‌های گوناگون ارزیابی گردد تا وضعیت برای واگذاری مهیا شود.

وی تاکید کرد: همه شرکت‌هایی که در دولت واگذار شده‌اند، با چنین مسائلی رو به رو بوده‌اند و پس از رفع آن، واگذاری انجام گرفته است.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar