ورود مجلس به داستان گرانی خودرو با احضار وزیر و مدیران سایپا و ایران خودرو

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:47
ورود مجلس به داستان گرانی خودرو با احضار وزیر و مدیران سایپا و ایران خودرو

به دنبال بالا رفتن قیمت بعضی از خودروهای ایران خودرو و سایپا مدیران این دو کمپانی به همراه وزیر صنعت به کمیسیون صنعت مجلس احضار شدند.

در حال حاضر علاوه بر افزایش قیمت کارخانه تعدادی از خودروهای ایران خودرو و سایپا بازار هم شاهد افزایش قیمت این خودروها است به طوری که حاشیه قیمت بعضی از خودروها از کارخانه تا بازار از مرز ۹ میلیون هم گذشته است. همین کار عاملی شده تا بازار دلالی در این اتومبیل‌ها رونق پیدا کرده و هرکس درصدد بهره بیشتر در معاملات این اتومبیل‌ها باشد.

بالا رفتن قیمت خودرو آن هم بدون ضابطه و برپایه سلیقه خودروساز موجب شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این مساله ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. این هفته قرار است کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران دو کمپانی خودروساز تشکیل جلسه داده و علت افزایش قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

نمایندگان کمیسیون صنایع عقیده دارند یکی از دلایل بالا رفتن قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو مساله از یکدیگر جدا داده شده و تأثیر آنها بر قیمت تمام شده یک اتومبیل مورد ارزیابی قرار گیرد. تعدادی از نمایندگان عقیده دارند در مقطعی گروه‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند ولی وقتی ارز گران می‌شود قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به بالا بردن قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سؤال دارد. باید ارز بری خودروها هم در این نشست مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم معلوم شود.

در نشست سه شنبه این هفته نمایندگان کمیسیون صنایع درصدد شفاف سازی افزایش قیمتها هستند. به همین منظور از دو مدیرعامل شرکت ایران خودرو و سایپا به همراه وزیر صنعت دعوت شده تا به طور جدی این مساله مورد ارزیابی قرار گیرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ورود مجلس به داستان گرانی خودرو با احضار وزیر و مدیران سایپا و ایران خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
؟آزاده
مهمان

اقتصاد دولتی و مدیر دولتی نتیجش همین هست درست بشو هم نیستش