ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف می‌کند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف می‌کند

کمپانی کامیون سازی سوئدی ولوو اعلام کرد به خاطر ناتوانی در دریافت پول قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرده است.

رویترز نوشت: تحریم‌ها علیه ایران در ۶ اوت به دست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال شد. او آمریکا را از معامله هسته‌ای با ایران بیرون کشید و کمپانی‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند.

سخنگوی ولوو گفت که این کمپانی کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند بنابراین تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

پیش از اعمال تحریم‌ها ولوو تصریح کرده بود که ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

اتحادیه اروپا برای محافظت از کمپانی‌هایش قانونی اجرایی کرده است. آمریکا بانک‌ها را تهدید کرده است اگر با شرکت‌های ایرانی داد و ستد کنند، واشنگتن آنها را از سیستم مالی آمریکا حذف می‌کند.

خروج کامیون

ولوو با سایپا دیزل کار می‌کرد که بخشی از دومین خودروساز بزرگ ایران کامیون‌های مقاوم کمپانی سوئدی را با قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ می‌کرد.

قبل‌تر رئیس کامیونهای ولوو گفته بود انتظار دارد ۵ هزار کامیون ولوو تا مارس ۲۰۱۹ در ایران مونتاز شود و سایپا دیزل آغاز به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو کند.

اسکانیا، کامیون ساز سوئدی گفت که تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویلشان دهد. کمپانی خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن هم فعالیت‌های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar