پایان پرداخت نقدی عوارض آزاد راه‌ها تا تیر ماه سال ۹۸

یکشنبه 23 دی 97 ساعت 13:28
پایان پرداخت نقدی عوارض آزاد راه‌ها تا تیر ماه سال 98

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از پایان پرداخت نقدی عوارض آزادراه‌ها تا تیر ماه سال ۹۸ خبر داد.

سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این خبر گفت: عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض شروع شده و تا تیر ماه سال ۹۸ و بر اساس اولویت، همه آزادراه‌های ایران به این سیستم مجهز می‌شوند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: دوره رسمی اجرای طرح سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور شروع شده است و تا تیر ماه سال آتی و بر اساس اولویت همه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شود.

وی افزود: بر اساس همین اولویت بندی و به منظور سهولت در سفرهای نوروزی، تا پایان سال جاری عوارض در شماری از آزادراه‌های منتهی به پایتخت به طور الکترونیکی دریافت خواهد شد.

میر شفیع سهولت استفاده مردم را یکی از مزایای مهم این طرح برشمرد و گفت: دریافت الکترونیکی عوارض باعث کاهش ترافیک و صرفه جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش رفت و آمد کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول رفت و آمد کنند و اخذ عوارض منجر به توقف و یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود.

شفاف سازی درآمدهای آزادراه‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها شفاف سازی درآمدهای آزادراه‌ها را از دیگر مزایای این طرح دانست و عنوان کرد: این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات، مغایرت‌گیری شرایط دریافت نقدی با میزان رفت و آمد و... منجر به ارائه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این مورد دست یابند.

میر شفیع در تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک گفت: با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به طور اتوماتیک فراهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود. همچنین فرد ۲۴ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها تاکید کرد: در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد.

میرشفیع همچنین از جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه خبر داد و گفت: در طول مسیر آزادراه هم امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره خودرو مسیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز همه بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده هم وجود دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar