پروژه خودروی هوشمند برگزار می‌شود

یکشنبه 22 دی 98 ساعت 13:31
پروژه خودروی هوشمند برگزار می‌شود

جلسه هم اندیشی فناوری خودروهای هوشمند با هدف تدوین نقشه راه مشترک بین بازیگران این فناوری و تکمیل «پروژه خودروی هوشمند در کشور» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

مهدی سمیع دبیر اجرایی جلسه هم اندیشی فناوری‌های خودروهای هوشمند با ذکر اینکه به دنبال هم اندیشی جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای هوشمند در کشور هستیم، اظهار داشت: این نشست، پیرو دستور وزیر ارتباطات مبنی بر ارائه مسئولیت به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انجام و تکمیل پروژه خودروی هوشمند، روز دوشنبه ۲۳ دی ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متعاقب این دستور، خیلی از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها از روش‌های گوناگونی برای همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام آمادگی کردند و ما هم به نمایندگی از پژوهشگاه، از امکانات آنها بازدید کردیم. با بررسی تمام دستاوردهای فعلی در این زمینه در تمام بخش‌ها، تصمیم بر این شد تا با دعوت از ذینفعان در تمام سطوح عالی این فناوری، به بررسی نهایی آخرین دستاوردها بپردازیم.

مدیر گروه ارتباطات ثابت پژوهشکده فناوری ارتباطات با ذکر اینکه نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات شهرداری‌ها، اپراتورهای ثابت و سیار، نیروی انتظامی، خودروسازان، قطعه سازان و شرکت‌های دانش بنیان در این هم اندیشی حضور خواهند داشت، گفت: نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارائه‌ای از کلیات دستاوردهای این معاونت در حوزه خودروهای هوشمند و امکان وجود کسب و کارهای مرتبط با این فناوری را تشریح می‌کند. علاوه بر این، نماینده‌ای از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص جایگاه خودروهای هوشمند و تمرکز بر جایگاه ICT در تولید و اجرای این خودروها، گزارش می‌دهد.

وی گفت: به دنبال این هستیم تا به یک برنامه کلی مشابه یک نقشه راه دست یابیم و نیازمندی‌های توسعه فناوری خودروهای هوشمند در کشور را بررسی کنیم.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar