پژو ایران را چگونه ترک کرد؟

دوشنبه 17 دی 97 ساعت 15:10
پژو ایران را چگونه ترک کرد؟

مدیرعامل ایران خودرو در جواب به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو پس از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می‌شود، گفت: پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه گذاری این کمپانی هم در حال حاضر در ایران است.

هاشم یکه زارع در حاشیه سومین نمایشگاه خودرو و قطعات در جمع خبرنگاران در جواب به این سؤال که هم اکنون سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران چگونه است و آیا شما برای لغو قرارداد طرف فرانسوی را متعهد به پرداخت غرامت کرده‌اید یا نه؟ اظهار داشت: هم اکنون تلاش شده تا پس از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود را در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید کنیم. بر این اساس در مورد اول خودروی پژو ۳۰۱ سال آتی بدون حضور این کمپانی فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: هم اکنون مشغول داخلی سازی این خودرو هستیم به طوری که در اسفند سال ۹۸ به بازار عرضه خواهد شد که البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر که در مورد میزان داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ پرسید، گفت: داخلی سازی در خصوص خودروهایی انجام می‌گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و بر این اساس ساخت پژو ۲۰۰۸ در داخل در مرحله بعد قرار دارد.

پژو ایران را چگونه ترک کرد؟

یکه زارع در جواب به اینکه آیا پژو اکنون به طور کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت می‌کند ولی به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و در حال حاضر عقب عقب ایران را ترک می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو پس از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می‌شود، تصریح کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه گذاری این شرکت هم در حال حاضر در ایران است، ضمن اینکه فناوری به ایران آورده و آن فناوری هم در صنعت خودروی ایران موجود است ولی به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد رفع مشکلات قطعه سازان هم گفت: اوضاع فعلی قطعه سازان را نباید نگاه کرد و همیشه شرایط به شکل فعلی باقی نمی‌ماند، بلکه باید در قالب یک پکیج به موضوع نگاه کرد و توجه داشت که در صنعت خودرو عوامل دیگری هم اثرگذار هستند که از جمله آن قیمت خودرو و مناسبات بانکی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم داخلی از طرف ایران خودرو در حال پیگیری است، گفت: برای اجرای پلتفرم داخلی حداقل دو سال و نیم زمان نیاز است که هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar