پژو ۳۰۱ با موتور ایرانی عرضه خواهد شد

یکشنبه 6 مرداد 98 ساعت 14:46
پژو 301 با موتور ایرانی عرضه خواهد شد

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: پژو ۳۰۱ با پیشرانه ایرانی ئی. سی ۵ (EC۵) که بهبود یافته موتور تی. یو ۵ (TU۵) است، به بازار عرضه می‌شود.

«مازیار بیگلو»‌ افزود: موتور تی. یو ۵ که اکنون روی خودروهای پژو ۲۰۶ و همچنین بعضی مدل‌های پژو پارس عرضه می‌شود، طرفداران زیادی در کشور دارد، ولی موتور ئی. سی ۵ مدل ارتقا یافته آن است.

وی بیان داشت:‌ موتور ئی. سی ۵، حاصل کار مرکز تحقیقات موتور گروه ایران خودرو است.

بیگلو، در مورد داخلی سازی خودرو پژو ۳۰۱ گفت:‌ برای اولین بار در تاریخ خودروسازی کشور، خودرویی با عمق داخلی سازی بیش از ۶۰ درصدی تولید می‌شود که تا چند ماه آینده به راحتی به ۸۰ درصد داخلی سازی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ اکنون ۳۰۰ قطعه ساز در ۹۰ درصد برنامه داخلی‌سازی این خودرو حضور دارند که تا ۴۵۰ قطعه ساز افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو یادآور شد: پلتفرم مورد استفاده در ساخت ‌پژو ۳۰۱ یک پلتفرم جدید است، ولی قطعه سازان کشورمان توانستند در فضای تحریم‌ها خود را به فناوری‌های روز برسانند.

وی اظهار داشت:‌ نمونه‌های اولیه قطعات این خودرو از اوایل شهریور تحویل خودروساز خواهد شد تا بعد از آن بررسی و تحویل قطعات شروع شود.

بیگلو همچنین در مورد قطعه ئی. سی. یو (ECU یا کامپیوتر خودرو) گفت:‌ این قطعه سه تأمین کننده اصلی در کشور دارد، ولی از آنجایی که «های تک» (High Tech) است، وابستگی به خارج دارد.

وی اضافه کرد: قراردادهایی برای تولید آی. سی‌ها و دیگر قطعات الکترونیکی این قطعه با صنایع دفاع منعقد شده و امیدواریم امسال بتوانیم عمق داخلی سازی آن را افزایش دهیم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو توضیح داد:‌ هر  کامپیوتر خودرو (ئی. سی. یو) شامل بُرد الکترونیکی، آی. سی‌ها و نرم افزار است که برد و خط مونتاژ آن در کشورمان وجود دارد، ولی برخی آی. سی‌هایی که روی برد یاد شده مونتاژ می‌شود در داخل تولید نمی‌شود و تأمین کنندگان انگشت شماری در جهان دارد.

وی یادآوری کرد:‌ با این حال صنایع دفاع قابلیت تولید این آی. سی‌ها را دارد و شاید تولید آنها در ابتدای راه صرفه اقتصادی نداشته باشد، ولی با بالا رفتن شمارگان تولید، اقتصادی خواهد شد.

پس از خروج شرکای خارجی از بازار ایران شرکت صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرد تا با تقویت زنجیره ارزش تولید، محصول پژو ۳۰۱ را به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.

شرکت صنعتی ایران خودرو توانست با توسعه همکاری با قطعه سازان توانمند، ارتباط با مراکز دانش بنیان و همچنین نهادها و مراکزی که با تولید قطعات با تکنولوژی بالا توانمندی حمایت از صنعت خودرو را دارند بتواند نتیجه اقتدار و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب را با تولید محصول جدید و بکارگیری دانش و تخصص جوانان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور برساند.

ایرنا

پژو ۳۰۱

۵ دلیل برای خرید پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ مونتاژ داخل به زودی در بازار

نخستین پژو ۳۰۱ تولید شد

پژو ۳۰۱ ایران خودرو شهریور ۹۸ روانه بازار خواهد شد

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال ۹۸ آغاز خواهد شد

داخلی سازی پژو ۳۰۱ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

تولید خودروهای ناقص و بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی خودروسازان

ساخت پژو ۳۰۱ توسط ۳۰۰ سازنده ایرانی

تولید آزمایشی قطعات پژو ۳۰۱ در اصفهان

پژو ۳۰۱ بدون حضور کمپانی پژو تولید می‌شود

تولید ۳ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا پایان سال

عرضه پژو ۳۰۱ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان

به هیچ عنوان وانت پژو ۳۰۱ را در خیابان نخواهیم دید

آخرین اخبار از داخلی سازی پژو ۳۰۱

آغاز تولید پژو ۳۰۱ از سه ماه نخست سال آینده

پژو ۳۰۱ عضو جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

تولید بدنه پژو ۳۰۱ با آخرین تکنولوژی روز + تصاویر

پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد

اظهارات هاشم یکه زارع در مورد تولید پژو ۳۰۱

تولید اولین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

زمان تحویل پژو ۳۰۱ به مشتریان مشخص شد

قیمت پژو ۳۰۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar