پیام رنو فرانسه به رنو پارس ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پیام رنو فرانسه به رنو پارس ایران

در شرایطی کارلوس گوسن، مدیرعامل رنونیسان اخیراً از ماندگاری این کمپانی خودروساز فرانسوی در کشور با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها خبر داده شنیده می‌شود رنویی ها از مسوولان رنوپارس خواسته‌اند نسبت به تسویه حساب مالی بر سر تأمین قطعات، اقدام کنند.

اگرچه این درخواست رنو را بعضی در تضاد با بیانیه این کمپانی مبنی بر ماندن در کشور می‌دانند، با این حال یک منبع آگاه تصریح می‌کند مساله تسویه حساب با رنوپارس، روندی کاملاً طبیعی است و تناقضی با بیانیه موردنظر ندارد. وی با ذکر این که رنو در پی ماندن در کشور و توسعه فعالیت‌هایش است، می‌گوید: اینکه رنو از رنوپارس خواسته نسبت به تسویه حساب اقدام کند، کاملاً طبیعی است و ارتباطی با قصد و نیت این کمپانی برای ماندن در خودروسازی و بازار ایران ندارد.

به گفته این منبع آگاه، رنو اگرچه برای ماندن در کشور با مشکلاتی (به علت بازگشت تحریم‌ها) رو به رو خواهد شد، با این حال می‌خواهد بماند، حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیت‌های خود شود؛ بدین سبب تسویه حساب با رنوپارس به هیچ عنوان مرتبط با این موضوع نبوده و به معنای انصراف رنو از ادامه حضور در کشور نیست. اظهارات این منبع آگاه در وضعیتی است که رنوپارس به عنوان کمپانی مشترک بین ایران و رنو، امور مربوط به قرارداد پلت فرم مشترک X90 را انجام می‌دهد و وظیفه اصلی‌اش هم تأمین قطعات محصولات تحت این قرارداد شامل خانواده تندر ۹۰ و ساندرو است. بر این پایه، رنوپارس مسوولیت نقل وانتقال پول به رنو (بابت تأمین قطعات) را هم بر عهده دارد و هرچند وقت یک بار نسبت به تسویه حساب با خودروساز فرانسوی اقدام می‌کند. مدیرعامل رنو نیسان چندی وقت پیش اعلام کرد این کمپانی با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، در ایران می‌ماند و اکنون باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار این کمپانی در خودروسازی و بازار ایران است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar