پیش ‌بینی فروش خودرو در بهار سال آینده

دوشنبه 20 بهمن 99 ساعت 10:58
پیش ‌بینی فروش خودرو در بهار سال آینده

اسفندماه برای خودروسازان یا عرضه‌کنندگان خودرو که سال ۹۹ را در رکود یا نوسان سپری  کرده‌اند، فرصت مغتنمی است تا بتوانند حتی اندک، به آمار فروش خود اضافه کنند  و از وضعیت مایوس‌کننده فروش سال جاری خارج شوند. به‌همین‌دلیل اکثر شرکت‌های خودروسازی یا عرضه‌کنندگان  برنامه‌های متنوعی را برای جلب‌توجه مشتریان درنظر گرفته‌اند.

به‌هرحال اسفندماه امسال برای خودرویی‌ها از سال‌های دیگر  مهم‌تر است زیرا علاوه‌ بر رکود و فرازونشیب‌های امسال  که منجر به کاهش آمار فروش شده است، چشم‌انداز فروش در بهار سال آینده  نیز چندان  امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد. زیرا مشتریان  بالقوه ترجیح می‌دهند تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در خردادماه تصمیم خرید خود را به تعویق بیندازند.

باتوجه به این موضوع، پیش بینی می‌شود بازار بهار ۱۴۰۰ نیز بی‌رونق باشد. به همین دلیل، اهمیت فروش در اسفند سال جاری برای خودروسازان و عرضه کنندگان  خودرویی دوچندان می‌شود.  

بازار برنده را مشخص می ‌کند  

 این روزها در فضای مجازی و مطبوعات خودرویی؛ مقایسه، گفت‌وگو و بررسی دو محصول آینده خودروسازان یعنی  «تارا» ایران خودرو «شاهین» سایپا  داغ شده است. چونبه‌اصطلاح روی کاغذ از لحاظ مشخصات فنی، «تارا» نسبت ‌به «شاهین» برتر  به‌ نظر می‌رسد .

همچنین  ازنظر ظاهر و زیبایی نیز در جایگاه بالاتری نسبت‌به «شاهین» قرار دارد اما آنچه محصول موفق‌تر در  این رقابت را مشخص می‌کند، فقط نظرات کارشناسان  و نویسندگان مطبوعات خودرویی نیست بلکه عملکرد این دو محصول در بازار است.

البته این رقابت زمانی معنی پیدا می‌کند که هر دو خودرو به بازار عرضه شده باشند، در آن صورت می‌توان فهمید کدام خودرو موفق‌تر عمل می کند . 

دنیای خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar