چانگان UNI-V در راه ایران

بروزرسانی در: چهارشنبه 14 تیر 02 ساعت 17:31
چانگان UNI-V در راه ایران

چانگان UNI-V به سبب طراحی خاص و اسپرت خود، از زمان رونمایی‌اش تاکنون سر و صدای زیادی کرده و توانسته نگاه‌ها را به سمت خود برگرداند.

بعد از قطعی شدن واردات دو محصول یونی تی و CS35 پلاس، به احتمال بسیار زیاد محصول بعدی سایپا، سدان چانگان باشد.چانگان یونی وی جدیدترین و تنها سدان سری محصولات یونی است که مشخصات جذابی دارد.

در نمای جلویی با ظاهر بسیار اسپرت و تهاجمی روبه‌روهستیم که در بین خودروهای چینی، خاص به نظر می‌رسد.چراغ‌های جلویی باریک و کشیده بوده و در کنار آنها، شاهد استفاده از جلوپنجره پازلی و تکه‌تکه هستیم که حق اختراع آن دست خود چانگان است.

قسمت پایینی سپر با داشتن خطوط رادیکالی، بسیار اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

خطوط طراحی شکسته و متقاطع به کار رفته در نمای کناری، در کنار فست‌بک بودن آن، ظاهر فوق‌العاده اسپرت و منحصر به فردی را ایجاد کرده است.دستگیره‌های در به شکل هم سطح بدنه و مخفی طراحی شده تا آیرودینامیک را کمی بهبود بخشد.

چراغ متصل با گرافیک مثلثی، اسپویلر پهن متحرک و دیفیوزر اسپرت، زیبایی نمای پشتی را چند برابر کرده‌اند.چراغ ترمز سوم به کار رفته در دیفیوزر هم جالب توجه است.

همانطور که حدس زده می‌شد، طراحی کابین یونی‌وی مشابه کراس‌اورهای این سری محصولات چانگان بوده و از ارگونومیک خوبی بهره می‌برد.فرمان D کات دو طرفه(در بالا و پایین) و نمایشگرهای کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی، دسته‌ دنده الکترونیکی خلبانی مانند و سایر کنترلرهای کنسول وسط، فضایی جذاب را در کابین ایجاد کرده‌اند.

نورپردازی داخلی، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات-سرگرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ‌های راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای و... از جمله امکانات این خودرو هستند.

برویم سراغ قلب تپنده این خودرو؛پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار یک موتور برقی، در مجموع ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه‌ای در کنار حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات این پیشرانه هستند.سیستم هیبریدی جدید چانگان به نام Blue Core iDD در این خودرو حضور دارد.

ظرفیت باتری یونی وی ۱۸.۴ کیلووات ساعت بوده و با در نظر گرفتن پیشرانه بنزینی، در مجموع مسافت ۱۰۱۰ کیلومتری را می‌توان پیمود.

خبرآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar