کاهش ۱۶ درصدی میزان فروش ایران خودرو

سه شنبه 6 اسفند 98 ساعت 12:43
کاهش 16 درصدی میزان فروش ایران خودرو

گزارش عملکرد مالی یک‌ ماهه ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت در بهمن ماه با کاهش ۱۶درصدی میزان فروش خود رو به رو شده است. این در حالی است که کل تولیدات ایران خودرو در ۱۱ ماه نخست امسال در مقایسه با سال اخیر تنها ۱٫۸درصد افزایش داشته است.

گزارش عملکرد یک‌ماهه گروه ایران خودرو نشان می‌دهد این گروه در بهمن ماه از فروش انواع محصولات خود ۲۴ هزار و ۳۳۷میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با دی ماه ۱۶ درصد و نسبت به آذرماه ۲۷درصد کمتر بوده است.

ایران خودرو که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۹۸ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال فروش داشته در این مدت ۲۶۳ هزار و ۷۸۴ دستگاه انواع پژو، ۴۸ هزارو ۵۲ دستگاه انواع سمند و ۱۲۲ دستگاه سوزوکی به فروش رسانده است. همچنین میزان فروش رانا و دنا هم به ترتیب ۶۸۵۰ و ۲۳ هزار و ۵۷دستگاه بوده است. ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه دو هزار ۲۳دستگاه دانگ فنگ، شش هزار و ۵۱۹دستگاه هایما و سه هزار و ۵۶۲دستگاه دانگ‌فنگ را به فروش رسانده است. همچنین فروش سه هزار و ۲۷۳ دستگاه انواع وانت و ۵ هزارو ۶۲۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ مابقی سبد فروش ایران خودرو را در سال جاری تشکیل داده‌اند.

روند فروش ماهانه ایران خودرو

با این حال بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، این خودروساز در بهمن ماه در مجموع ۴۵ هزارو ۴۰۲ دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با میزان تولید ۵۱ هزار و ۹۲۳ دستگاهی دی ماه کاهشی ۱۲٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه در گزارش یک‌ ماهه ایران خودرو کاهش تولید حدود ۳ هزار دستگاهی انواع پژو و سمند بوده است.

ایران خودرو در ۱۱ ماه نخست امسال در مجموع ۳۵۷ هزار و ۸۵۹ دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با ۱۱ ماه نخست سال اخیر رشدی ۱٫۸درصدی را نشان می‌دهد. با این حال درآمد حاصل از فروش این شرکت در ۱۱ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۵۹ درصدی داشته است.

روند تغییرات قیمت رانا

آنطور که در گزارش آمده است، ایران خودرو قیمت متوسط فروش انواع پژو در بهمن ماه را ۵۵ میلیون ۸۷۱ هزار تومان عنوان کرده که در مقایسه با دی ماه کاهشی ۴ درصدی را نشان می‌دهد که البته به خاطر فروش بیشتر محصولات ارزان‌تر گروه پژوه بوده است. قیمت فروش هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ هم از ۱۰۰ میلیون تومان در دی ماه به ۱۰۷میلیون و ۶۸۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. ایران خودرو در بهمن ماه در حالی ۵ دستگاه خودروی سوزوکی را با قیمت ۴۰۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان فروخته است که تولید این خودرو از اردیبهشت ماه تاکنون متوقف شده و در مجموع ۱۲۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

البته مبالغ فروش اعلام شده، عایدی خالص گروه ایرا‌ن ‌خودرو بوده و مالیات ارزش‌افزوده، مالیات و هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه شخص‌ثالث و کارت طلایی در ارقام فروش لحاظ نشده است.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar