کاهش ۳۰ درصدی واردات قطعات خودرو

پنج شنبه 18 بهمن 97 ساعت 17:29
کاهش 30 درصدی واردات قطعات خودرو

بررسی آمار‌های تجارت خارجی نشان می‌دهد، در طول ۱۰ ماهه امسال، واردات قطعات خودرو با ساخت داخل بیش از ۵۰ درصد و واردات قطعات خودرو با ساخت داخل زیر ۳۰ درصد با کاهش رو به رو شده است.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۳۹ دلار قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۱۴% تا کمتر از ۳۰% به استثنای لاستیک به کشور وارده شده که ۳.۵۵ درصد از ارزش کل واردات به کشور در این مدت را، شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال اخیر، یک میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۲۷ دلار قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۱۴% تا کمتر از ۳۰% به استثنای لاستیک به کشور وارد شده بود که ۳.۲۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس آمار واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۱۴% تا کمتر از ۳۰% به استثنای لاستیک در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال اخیر از لحاظ ارزش ۱۰.۷۵ درصد و از نظر وزنی ۳.۶۰ درصد افت داشته است.

همچنین در این مدت، ۲۸۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۵۳ دلار واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۵۰% و بیشتر به استثنای لاستیک وارد شده که ۰.۷۹ درصد از ارزش کل واردات به کشور در این مدت را، شامل می‌شود.

بر اساس آمار در مدت مشابه سال پیش ۵۶۸ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۰۹ دلار قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۵۰% و بیشتر به استثنای لاستیک به کشور وارد شده بود که ۱.۲۹ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

لازم به ذکر است، واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc با ساخت داخل ۵۰% و بیشتر به استثنای لاستیک در طول ۱۰ ماهه امسال از ارزشی ۵۰.۴۹ درصد و از نظر وزنی ۳۷.۴۴ درصد با کاهش رو به رو شده است.

خودروکار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar