کرونا آمار مرگ و میر جاده ای را کاهش داد

یکشنبه 25 خرداد 99 ساعت 13:42
کرونا آمار مرگ و میر جاده ای را کاهش داد

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۲۲.۷ درصدی تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های کشور از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

بر اساس آنچه نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده سال گذشته میزان تصادفات منجر به فوت در داخل و خارج از حریم ۱۶ هزار و ۹۴۷ مورد بوده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد ۱۰ هزار و ۴۳۲ فقره تصادف منجر به فوت و جرح در شبکه جاده‌ای ثبت شده که منجر به فوت ۱۰۵۶ نفر در صحنه شده است. در مدت مشابه سال اخیر  ۱۴ هزار و ۲۲۳ مورد تصادف ثبت شده که منجر به فوت ۱۳۶۷ در صحنه شد. در مجموع تعداد تصادفات ۲۶.۷ درصد، تعداد فوتی‌ها ۲۲.۷ درصد و تعداد تصادفات منجر به جرح ۲۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش در سال ۹۸ رفت و آمد ساعتی محورهای برونشهری ۳۵۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است که نسبت به سال اخیر ۱.۹ درصد کاهش داشته است. همچنین در این سال در مجموع ۶۸۸ میلیون تردد بین استانی در کشور انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک دهم درصد کاهش داشته است.

متوسط ماهانه جانباختگان تصادفات راه‌های برون‌شهری قبل و بعد از تغییرات قیمت سوخت و شیوع کرونا هم موردبررسی قرار گرفته و بر این اساس در ۸ ماه نخست سال ۹۸ تعداد جانباختگان ۸ هزار و ۴۳۹ نفر بوده و در ۴ ماه پایانی سال پیش این تعداد ۲۹۲۵ مورد ثبت شده است.

بر اساس این گزارش طی ۳ سال گذشته استان‌های یزد، بوشهر، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و گلستان به ترتیب دارای بیشترین میزان افزایش شاخص فوتی به رفت و آمد بوده است. در این مدت استان‌های قم، اردبیل، کردستان، گیلان، البرز و اصفهان هم به ترتیب دارای بیشترین میزان کاهش شاخص فوتی به تردد بوده اند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar