کلاهبرداری با وعده فروش خودرو رانتی

شنبه 15 تیر 98 ساعت 11:58
کلاهبرداری با وعده فروش خودرو رانتی

‌دادستان عمومی و انقلاب فردیس گفت: یک متهم با وعده فروش حواله خرید خودرو اختصاصی به کارگران یک گروه خودروسازی اقدام به کلاهبرداری هزار میلیارد ریالی کرده است.

حسن جهانشاهلو با اعلام بازداشت یک کلاهبردار هزار میلیارد ریالی در شهرستان فردیس گفت: با ارجاع پرونده به شعبه سوم بازپرسی و پیگیری‌های گوناگون انجام گرفته، فردی که بیش از ۱۰۰ شاکی داشت بازداشت و روانه زندان شد.

وی در خصوص اتهام این فرد توضیح داد: این متهم از کارمندان یکی از خودروسازهای بزرگ کشور بوده و مدعی شده است با ارتباطاتی که دارد می‌تواند شماری حواله خرید خودرو به قیمت کارخانه را در اختیار نزدیکان قرار دهد و با این ادعا و پس از اینکه شماری خودرو را به این روش تهیه و در اختیار شکات قرار داده اقدام به جلب اعتماد و جمع‌آوری مبلغی در حدود بیش از هزار میلیارد ریال از اطرافیان خود کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس اضافه کرد: متهم پس از طرح شکایت توسط شکات بازداشت و به خاطر عدم توانایی در تودیع وثیقه دو هزار میلیارد ریالی روانه زندان شد؛ دستورات قضائی برای شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور صادر شده است.

وی در پایان تاکید کرد: متأسفانه نبود نظارت کافی درون‌سازمانی وجود رانت‌های گوناگون در کشور منجر به بروز جرائم این چنینی می‌شود و به مردم هم توصیه می‌کنیم در مقابل وعده‌های وسوسه انگیز این چنینی بررسی‌های دقیق داشته باشند تا این گونه متضرر نشوند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar