کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با واگذاری حواله فروش خودرو

بروزرسانی در: پنج شنبه 23 آذر 02 ساعت 11:24
کلاهبرداری 10 میلیاردی با واگذاری حواله فروش خودرو

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: شهروندان مراقب دام کلاهبرداران حرفه‌ای با ترفند واگذاری حواله فروش خودرو در شبکه‌های مجازی باشند.

سرهنگ محمد شریفی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری افراد شیادی را که توانسته بودند از ۱۰۰شهروند حدود ده‌میلیارد تومان با ترفند واگذاری حواله فروش خودرو اخاذی کنند دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده در فضای مجازی در خصوص واگذاری حواله فروش خودرو افزود: این کلاهبرداران در ملاقات‌های حضوری با وعده‌های دروغین مبنی بر تحویل خودرو با قیمت مناسب، اعتماد شهروندان را جلب می‌کردند و ضمن تنظیم قرارداد، از آنان مبالغ زیادی اخذ می‌کردند و سپس متواری می‌شدند.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا در ادامه با اشاره به این پرونده، ضمن هشدار به شهروندان در این خصوص گفت: درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان‌شده و تایید آنها از سوی مراجع رسمی نیست.

وی با بیان اینکه اسامی شرکت‌های مجاز در پایگاه خبری بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir موجود است، افزود: شهروندان پیش از پرداخت هرگونه وجهی از مجوزدار بودن آن شرکت از سوی بانک مرکزی اطمینان حاصل کنند.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar