کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست

بروزرسانی در: دوشنبه 8 بهمن 97 ساعت 11:35
کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست، گفت: وزارت صمت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.

رضا رحمانی در پاسخ به اینکه دلیل مشکلات گوناگون در خودروسازی علیرغم حمایت‌های بسیار از این صنعت چیست؟ گفت: هرچند در سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی از این صنعت صورت گرفت ولی بعد از تحریم‌های جدید حمایت جدی مثل پرداخت تسهیلات به آنان اتفاق نیافتاد.

صنعت خودروسازی ایران ۱۰ هزار میلیارد دلار صرفه اقتصادی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جواب به اینکه در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند درحالیکه با آغاز تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند خودورسازی چه منفعتی برای کشور دارند، یادآوری کرد: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد در حالیکه هم اکنون نزدیک به ۵ هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع صنعت خودروسازی ایران علیرغم مشکلات موجود ۱۰ هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

وزیر کابینه دوازدهم با ذکر اینکه کیفیت خیلی از خودروهای داخل قابل قبول نیست، یادآوری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar