گران فروشی مدیران خودرو برای چندمین بار تکرار شد!

بروزرسانی در: سه شنبه 17 اردیبهشت 98 ساعت 15:51
گران فروشی مدیران خودرو برای چندمین بار تکرار شد!

در حالیکه گروه مدیران‌خودرو چند هفته پیش شماری از محصولات خود را گران‌تر از بازار عرضه کرده بود باز هم به این روند ادامه داده و این بار ۳ خودروی دیگر خود را گران‌تر از قیمت‌های بازار عرضه کرده است.

نزدیک به چند هفته پیش اعلام شد که گروه مدیران خودرو دو خودرو MVM X22 اسپورت اکسلنت و MVM X33 خود را تا نزدیک به ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت‌های بازار عرضه کرده است. این وضعیت در حالی است که طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ گروه‌های خودروسازی باید خودروهای خود را در کارخانه‌های سازنده به قیمت پنج درصد کمتر از نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کنند.

هم اکنون هم این گروه علاوه بر ادامه گران‌فروشی در دو خودرو فوق، سه خودروی دیگر را به قیمت‌هایی گران‌تر از نرخ‌های بازار عرضه کرده است.

بیشترین گران‌فروشی این گروه در خودروی تیگو ۷ خود را نشان می‌دهد. در حالی که خودروی تیگو ۷ در بازار آزاد به قیمت ۳۵۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد مدیران خودرو این خودرو را به قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه می‌کند؛ پس در این خودرو اختلاف قیمت ۳۹ میلیون تومانی به چشم می‌آید.

علاوه بر تیگو ۷، این گروه خودروهای MVM X22 دنده‌ای لاکچری و آریزو ۵ توربو را گران‌تر از بازار می‌فروشد. بر این اساس MVM X22 دنده‌ای لاکچری در بازار به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که قیمت آن در نمایندگی ۱۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین آریزو ۵ توربو در بازار به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد؛ در حالی که قیمت آن در گروه مدیران خودرو ۲۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

گران‌تر بودن قیمت فروش خودروهای مدیران خودرو در کارخانه نسبت به قیمت‌های بازار برای چندمین بار است که تکرار می‌شود ولی هیچ نهاد یا سازمان نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به آن رسیدگی نکرده‌اند و پاسخ نمی‌دهند که چرا با چنین گران‌فروشی آشکار و رسمی‌ای برخورد نمی‌کنند؟!

این شرایط در حالی است که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مسؤولیت نظارت بر عملکرد خودروسازان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را بر عهده دارد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "گران فروشی مدیران خودرو برای چندمین بار تکرار شد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

احساس میکنم مدیران خودرو بد حسابی میکنه با سایتا همه از دستش ناراحت شدن

م
مهمان

توی این کشور هر کسی میتونه هر کاری بکنه تعجب نداره هیچ وقت هم درست نمیشه

مسعود
مهمان

سلام
از گرانفروشی کرمان موتور هم گزارشی تهییه فرمایید.
با تشکر